Trei asociaţii de turism au semnat, ieri, la Braşov, două protocoale de colaborare pentru promovarea destinaţiilor româneşti cu scopul de a consolida parteneriatele între agenţiile de turism şi prestatorii de servicii din zona balneară, precum şi turismul rural. Cele două protocole au fost semnate de preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Corina Martin, preşedintele Asociaţiei Naţionale de Turism Rural, Ecologic şi Cultural (ANTREC), Maria Tătar, şi preşedintele Organizaţiei Patronale a Turismului Balnear din România (OPTBR), Nicu Rădulescu. Protocoalele semnate între cele trei asociaţii de turism sunt menite să promoveze ofertele din domeniul privat al turismului autohton, urmând să fie un instrument util de susţinere reciprocă a campaniilor şi iniţiativelor proprii pentru evenimentele organizate de fiecare asociaţie. „Momentul de astăzi (n.r. - ieri) este unic în mişcarea asociativă din turismul românesc. Semnarea celor două protocoale înseamnă pentru ANAT consolidarea parteneriatelor tradiţionale cu hotelierii din staţiunile balneare şi cu proprietarii de pensiuni agroturistice, a spus Corina Martin. De asemenea, preşedintele OPTBR, Nicu Rădulescu, a afirmat că singura soluţie de a dezvolta turismul românesc este „strângerea rândurilor în vederea promovării acţiunilor comune menite a atenua efectele crizei”. „Criza a făcut ca oamenii să se îndrepte mai mult către destinaţii din ţară, ceea ce este în general benefic turismului românesc”, a mai spus Corina Martin. Printre programele înscrise în campania comună se numără ofertele speciale „Înscrieri Timpurii 2011”, „Vacanţă la ţară”, „Zile gratuite de vacanţă”, „O săptămână de refacere în staţiunile balneare”, „Decada balneară”, „Hai la băi!”.