Colac de salvare pentru managerii proști

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Hai să vindem și-n pierdere!

Colac de salvare pentru managerii proști

Economie 13 Octombrie 2015 / 14:44 724 accesări

Președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu: „Asta e, unii fac afaceri proaste. Dar, odată ce-ai cumpărat o marfă, e a ta. Poți să o faci cadou sau să o vinzi în pierdere“

Președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu: „Asta e, unii fac afaceri proaste. Dar, odată ce-ai cumpărat o marfă, e a ta. Poți să o faci cadou sau să o vinzi în pierdere“

Vânzarea în pierdere este interzisă, în mod bizar, de legislația românească

Vânzarea în pierdere este interzisă, în mod bizar, de legislația românească

PĂRERI ÎMPĂRȚITE Consiliul Concurenței (CC) vrea să profite de perioada electorală și să readucă în discuție eliminarea interdicției privind vânzarea în pierdere, a declarat marți președintele instituției, Bogdan Chirițoiu. „Intrăm într-o perioadă electorală, iar asta prezintă întotdeauna oportunități și pericole. Cred că sunt lucruri care s-au realizat pentru întărirea concurenței și funcționarea mai bună a pieței. Noi am vrea din nou să împingem pe agendă eliminarea interdicției privind vânzarea în pierdere. Aici știu că părerile în industrie sunt împărțite. Dar, odată ce ai cumpărat o marfă, e marfa ta, faci ce vrei cu ea, o dai cadou... Atât timp cât nu ai poziție dominantă, nu am nicio problemă, poți să vinzi la ce preț vrei. Asta e, unii fac afaceri proaste; sunt banii tăi, ai făcut o greșeală, ai cumpărat un produs și vrei să-l vinzi mai ieftin, e treaba ta“, a spus Chirițoiu. El a amintit, în acest context, că, în urmă cu doi ani, CC a reușit să obțină eliminarea legii ciudate care impunea ca la înființarea unui magazin să se ceară aprobarea concurenților.

ANTI-CARTEL Pe de altă parte, șeful CC a subliniat că are o anumită reținere când vine vorba de aprobarea unei tranzacții, pentru a evita concentrarea pieței - „Concentrările economice ne îngrijorează și suntem foarte atenți la ele. E inevitabil, fiind o piaţă cu mulţi actori. Pentru unii agenți economici nu mai rentează să fie prezenţi aici şi vor să se restrângă sau chiar să iasă din ţară, dar în acelaşi timp trebuie să fim atenţi la efectele asupra consumatorilor“. Chirițoiu a precizat că, până în prezent, CC nu a blocat nicio tranzacţie, însă în anumite situaţii a impus condiţii. Spre exemplu, când Real a fost preluat de Auchan, CC a impus diverse restricții de preț pentru magazinele care și-au schimbat proprietarul - „Unde vedem cote destul de mari de piaţă, suntem reticenţi să aprobăm o tranzacţie“.

Citește și:

Concurența „citește“ contoarele electrice

Concurența „arde“ cu amenzi hoții din piața gazelor

Coșmarul de Crăciun al retailerilor



12