Românii se pricep la reciclare un pic mai prost decât știe o femeie foarte bătrână să tragă cu o mitralieră. Tot ce ne-a ieșit până acum a fost să cheltuim grămezi de bani de dimensiunea unei gropi de gunoi pe campanii de informare, conștientizare, educare și așa mai departe. Însă prea puțină lume a pus accentul pe educația în școli. Organizațiile nonguvernamentale au resurse reduse pentru a pune în practică programe ample de educare chiar și a celor mai mici elevi, așa că se rezumă la câteva prezentări la clasă, explicații succinte și activități destul de puține. Dacă elevii ar învăța în fiecare săptămână măcar o lecție despre mediu, poate că le-ar intra în reflex obiceiul de a colecta separat deșeurile și de a se asigura de reciclarea lor. Cam la asta pare să se fi gândit și proaspătul ministru al Mediului, Daniel Constantin, care, la audierile din Comisia de Mediu și echilibru ecologic din cadrul Camerei Deputaților, a spus că va propune introducerea orelor de colectare selectivă în școli. Inițiativa este cum nu se poate mai lăudabilă, din moment ce până și specialiștii spun că obiceiurile de a proteja mediul înconjurător se învață de la vârste fragede. Însă, pentru că practica ne omoară, ne întrebăm ce se va întâmpla cu deșeurile pe care le vor colecta selectiv elevii, din moment ce majoritatea firmelor de salubrizare adună tot gunoiul într-o singură mașină și lasă deșeurile spre putrezire într-o singură groapă publică.