Jale mare cu RCA-ul. În această săptămână expiră perioada de plafonare a tarifelor, iar noul act normativ care-ar trebui să facă ordine-n piața de profil e oricum, numai pro-consumatori obișnuiți nu. La ultimele dezbateri, de la finele săptămânii trecute, inclusiv transportatorii (federațiile COTAR și UNTRR) au luat o poziție bizară, după cum spune președintele Asociației Service-urilor (ASSAI), Cristian Muntean - „Au considerat că dacă ei nu pot beneficia de decontarea închirierii de autovehicule, în perioada reparației, nici altor categorii de păgubiți (persoane fizice, spre exemplu) n-ar trebui să li se ofere acest minim serviciu. Am intervenit și le-am reamintit parlamentarilor că legea RCA vizează șase milioane de proprietari de autovehicule, nu doar transportatori. După 15 minute de discuții în contradictoriu, s-a admis menținerea propunerii“. O altă propunere susținută de ASSAI și acceptată a fost cea legată de sancțiunile aplicate asigurătorilor (cel mult simbolice până acum, căci începeau de la 5.000 lei...). „Cam atât primește amendă și-un service auto, de la RAR, dacă încalcă legea, deși are o cifră de afaceri de aproximativ 500 de ori mai mică decât un jucător important din piața RCA. Asirom, spre exemplu, a avut în 2016 o cifră de afaceri de un miliard de lei...“, mai punctează Muntean. În noua lege, cea mai mică sancțiune este de 50.000 lei (pentru firme); amenzile aplicate persoanelor din conducerea firmelor de asigurări care încalcă legea s-au mărit de la 1.000 la 10.000 lei. De asemenea, s-a decis ca statul român să înființeze sau să preia o firmă de asigurări, care să activeze în segmentul RCA în termen de 12 luni de la adoptarea legii în cauză. Asta ar oferi un soi de control asupra prețurilor (să sperăm).