Transportatorii s-au dus în Parlament cu polițe RCA în original, pe care se putea citi cât se poate de clar prețul. Și era un preț mult mai mare decât cel plătit cu șase luni în urmă, deși, între timp, asigurătorii și tiriștii semnaseră cică un protocol de limitare a jafului. Consiliul Concurenței, una dintre puținele instituții independente din România, a venit cu un raport-șoc, în care confirma spusele transportatorilor și le dădea asigurătorilor cu scumpirile-n cap. A fost protest, de fapt mega-protest, în Capitală. Oraș blocat de mii de TIR-uri, taxiuri și autobuze. S-au scandat lucrurile grele, precum „Mișu face pișu“. S-a cerut demisia lui Mișu (Negrițoiu, șeful Autorității de Supraveghere Financiară). S-au făcut propuneri de modificare a legii RCA, întru binele societății, nu al rechinilor. Propunerile au fost acceptate și apoi eliminate pe șest din proiectul actului normativ. De două ori... Protestul de Paște s-a amânat, pentru că transportatorii sunt oameni cu frică de D-zeu și nu vor să înghețe alimentarea maselor cu ouă vopsite, cozonaci și miel. Și toată lumea speră că ASF va deveni, odată și odată, o instituție care să lucreze pentru noi, nu pentru ei. Dar ASF nu pare încurcată, ba chiar anunță cu nonșalanță că prima medie aferentă polițelor RCA pentru autoutilitare și autocamioane, încheiată pentru 12 luni, a rămas, în martie, la același nivel ca în februarie. Mai exact, avem o scumpire, cu 1%. Pe segmentul 3,5 - 7,5 tone, însă, ieftinirea RCA ar fi substanțială, de 19%. Iar la 16 tone plus, prima ar fi mai ieftină cu 3% - circa 8.095 lei. Și asta după ce aceeași ASF a constatat că aproape toți asigurătorii calculează greșit prețurile RCA. Totul se schimbă, dar totul rămâne la fel. Pentru că merităm.