Din ciclul „Hai să ne păstrăm simţul umorului”, prezentăm astăzi cea mai recentă campanie de promovare a turismului din Grecia, intitulată sugestiv „Cea mai bogată ţară din lume”. E ca şi cum Somalia şi-ar face reclamă cu sloganul „Cea mai prietenoasă ţară din lume”. Sau România ar chema străinii să se minuneze de „cea mai modernă infrastructură din lume”. Evident, grecii se referă la bogăţia culturală, istorică bla bla, dar asta nu schimbă faptul că Guvernul s-ar putea confrunta chiar mâine cu o nouă revoltă în masă. Nu de alta, dar când impui o austeritate cruntă şi sărăceşti toată populaţia, ţi-o cam cauţi cu lumânarea promovând... „bogăţia”. Şi totuşi, oficialii greci par să nu fi învăţat nimic din faliment. Ţara nu mai are inflaţie, căci preţurile scad de la o lună la alta, piaţa muncii este moartă, şomajul depăşind pragul de 30%, sute de mii de greci au rămas fără locuinţe, iar sinuciderile sunt deja la ordinea zilei. Ministrul Turismului, Olega Kefaloyianni, a declarat sec că „scopul campaniei este de a trimite un mesaj pozitiv populaţiei şi angajaţilor din turism şi de a revigora economia”. N-a făcut nicio menţiune despre sărăcia generalizată, despre datoriile pe care le vor plăti grecii, copiii lor şi copiii copiilor copiilor copiilor lor. Ai noştri guvernanţi ar trebui să ia seama bine şi să înveţe din gafa lui Kefaloyianni. Să nu ne trezim cumva cu măsuri şi campanii bazate pe nu ştiu ce nivel de trai ridicat. În orice caz, nu mai căutaţi Troll-ul săptămânii. Ministrul grec al turismului câştigă detaşat.