Ghici ghicitoarea mea - ce program folosim cu toții, în mod gratuit, fără să ne gândim măcar o singură dată de ce și cum? În fine, nu-i doar un singur răspuns, așa că uite un indiciu - „noi transferăm“. Hai c-a fost ușor. Este vorba de WeTransfer, un startup olandez înființat în 2009 și care a ajuns acum la 35 de milioane de utilizatori pe lună! Cum? Simplu. Prin... simplitate. Faptul că nu trebuie să îți faci un cont ca să transferi fișiere mai mici de 2 Gb a propulsat site-ul wetransfer.com, iar acum, compania a obținut o finanțare de 25 milioane dolari și se extinde în piața din SUA. „Site-ul a avut succes datorită abordării: userii nu sunt bombardați cu mesaje care le cer să facă upgrade la varianta premium (12 dolari/lună, transferuri de până la 20 Gb), iar reclamele afișate în background, din care compania obține venituri, au un format deloc deranjant - practic, sunt fundalul paginii“, potrivit Forbes, care evaluează WeTransfer la 125 milioane dolari. Ba mai mult, în martie, WeTransfer a făcut prima sa achiziție - agenția de design PresentPlus (Londra și Amsterdam), tocmai pentru că vrea ca ilustrațiile de pe pagina principală să fie frumoase, iar reclamele să fie oricum, numai enervante nu. Ce urmează? După cum spuneam, compania vrea să atace piața americană, unde se va lupta cu gigantul Dropbox, o firmă cu peste 900 de angajați, de peste 20 de ori mai mulți decât cei 40 ai săi.