Comandantul navei nu a raportat pierderea rezervoarelor

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Două recipiente au ajuns în Bulgaria

Comandantul navei nu a raportat pierderea rezervoarelor

Eveniment 18 Decembrie 2012 / 00:00 585 accesări

Reprezentanţii Căpităniei Zonale Constanţa spun că cele trei rezervoare de inox descoperite, duminica trecută, plutind în derivă în larg, ar fi căzut de pe nava Whitebox Volga, sub pavilion Rusia, care a plecat, sâmbăta trecută, din portul Constanţa, cu destinaţia Pati, Georgia. Situaţia este încă incertă pentru că nici până în prezent comandantul navei nu a raportat incidentul. Anchetatorii spun că, cel mai probabil, împrejurările în care a avut loc acest eveniment se vor clarifica după ce nava va ajunge la destinaţie, iar comandantul va întocmi „protestul de mare” (document în care explică condiţiile în care s-a produs incidentul, actul respectiv urmând a fi întocmit în 24 de ore de la sosirea în primul port de escală – n.r.). Amintim că autorităţile au intrat în alertă, duminica trecută, după ce un bărbat din Costineşti a sesizat faptul că un grup de pescari încearcă să tragă la mal un rezervor din inox, de peste 20 de metri lungime şi o greutate de câte tone. În urma cercetărilor efectuate, poliţiştii de frontieră au descoperit că, pe lângă rezervorul de la Costineşti mai plutesc în derivă încă două asemenea recipiente, unul travers cu staţiunea Olimp, iar celălalt travers cu Cap Tuzla.

AU TRECUT GRANIŢA Duminică, echipajele Agenţiei Române de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM) au încercat să tracteze într-o zonă sigură rezervorul ajuns pe ţărm la Costineşti, însă s-au văzut nevoite să abandoneze operaţiunile din cauza furtunii. Ieri dimineaţă, două rezervoare care pluteau în derivă au intrat în apele teritoriale ale Bulgariei. Autorităţile române spun că unul dintre acestea a eşuat pe o plajă din ţara vecină, în timp ce celălalt a fost tras la ţărm de o navă de intervenţie, pentru a fi evitată producerea unor incidente neplăcute. Reprezentanţii Căpităniei Zonale Constanţa spun că incidentul a avut loc din cauza unei amarări defectuoase a rezervoarelor pe puntea navei şi că persoana direct răspunzătoare pentru producerea acestui eveniment este comandantul navei.



12