Comercianții care nu au noile case de marcat intră sub incidența Legii prevenirii

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Comercianții care nu au noile case de marcat intră sub incidența Legii prevenirii

Economie 06 Septembrie 2018 / 08:54 980 accesări

Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a stabilit ca nerespectarea termenului de dotare cu noile case de marcat să intre temporar sub incidenţa Legii prevenirii, iniţiativa ministerului fiind aprobată miercuri de Executiv.

Potrivit unui comunicat al MFP remis AGERPRES, măsura, care va fi în vigoare temporar, va asigura o abordare de tip preventiv, stimulativ şi nu de sancţionare a operatorului economic de la prima abatere.

"Guvernul a aprobat astăzi iniţiativa Ministerului Finantelor Publice de a introduce nerespectarea termenului de dotare cu noile case de marcat sub incidenta Legii prevenirii, prin modificarea pct. 42 din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 33/2018 privind stabilirea contravenţiilor care intră sub incidenţa Legii prevenirii nr. 270/2017, precum şi a modelului planului de remediere", se arată în comunicat.

Potrivit sursei citate, organele de control vor analiza situaţia fiecărui contribuabil în parte, iar dacă acesta nu s-a dotat cu aparate de marcat cu jurnal electronic, vor aplica avertismentul şi vor stabili un termen de dotare de maximum 90 de zile, în funcţie de constatări.

"ANAF şi MAI vor analiza, în timpul controlului, situaţia de fapt a comerciantului, pot constata, de la caz la caz, cel puţin următoarele situaţii şi pot proceda în consecinţă astfel: este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, situaţie în care organul de control nu aplică sancţiuni; este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, dar acesta nu este fiscalizat şi instalat, situaţie în care organul de control aplică avertismentul şi stabileşte un termen de instalare foarte scurt; nu este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, dar există pe piaţă aparate corespunzătoare activităţii acestuia, situaţie în care organul de control aplică avertismentul şi stabileşte un termen scurt de dotare; nu este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, dar există pe piaţă aparate şi a făcut comandă la distribuitorul autorizat, situaţie în care organul de control aplică avertismentul şi stabileşte un termen de dotare şi fiscalizare scurt; nu este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic şi nu există pe piaţă aparate de marcat cu jurnal electronic pentru activitatea sa, situaţie în care organul de control aplică avertismentul şi stabileşte în planul de remediere un termen mai lung de dotare (exemplu: 90 de zile)", se precizează în comunicat.

Potrivit Legii prevenirii, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data expirării termenului de dotare stabilit prin planul de remediere, autoritatea/instituţia publică cu atribuţii de control are obligaţia să reia controlul, iar în situaţia în care se constată neîndeplinirea obligaţiilor legale în termenul acordat, se aplică sancţiunile prevăzute de OUG nr. 28/1999.

În acest context, MFP atrage atenţia asupra necesităţii ca toate entităţile implicate în acest proces să intensifice demersurile pentru finalizarea avizării tehnice, a fiscalizării, instalării şi punerii în exploatare a noilor aparate de marcat, această măsură legislativă fiind ultimul sprijin care poate fi acordat de MFP în perioada de implementare.

MFP va continua să monitorizeze permanent operaţiunile pe care le presupune implementarea aparatelor de marcat cu jurnal electronic la nivel naţional, se mai spune în comunicat.

Instituţia anunţa recent că, începând cu 1 septembrie, contribuabilii mari sau mijlocii trebuiau să deţină aparate de marcat cu jurnal electronic, iar contribuabilii mici aveau ca termen data de 1 noiembrie 2018.

(sursa: agerpres.ro)



12