După Black Friday peste ocean urmează Cyber Monday, când ce nu s-a vândut după reducerile făcute în magazin se soldează în magazinele online. Vânzările din cea mai importantă zi pentru retailerii online din SUA, Cyber Monday, ar putea creşte cu 20% faţă de anul trecut, la peste 1,5 miliarde de dolari, potrivit firmei de cercetare ComScore, citată de MarketWatch. Cyber Monday este termenul folosit pentru lunea care urmează celor patru zile de Black Friday, startul sezonului de vânzări de iarnă în SUA. În ultimii cinci ani, vânzările de Cyber Monday au crescut de peste două ori. Aşteptările pentru evoluţia Cyber Monday nu sunt la fel de optimiste comparativ cu Black Friday. Astfel, vânzările online de Black Friday au urcat cu 26% şi au depăşit un miliard de dolari pentru prima dată. De Ziua Recunoştinţei, vânzările pe internet au avansat cu 32%, la 633 milioane de dolari. Datele indică o creştere a importanţei Black Friday pentru vânzările online, mai ales pentru cumpărătorii care vor să evite aglomeraţia din magazine. Excluzând site-urile de licitaţii online, precum eBay, retailerul online cu cele mai mari vânzări de Black Friday a fost Amazon, urmat de site-urile Wal-Mart, Best Buy, Target şi Apple.
Şi în România, magazinele online care au implementat promoţii pe 23 noiembrie 2012, de Black Friday, şi-au majorat vânzările cu 325% faţă de ziua anterioară, conform datelor din sistemul PayU. Cele mai mari creşteri au fost înregistrate de segmentul IT&C, românii cheltuind vineri cu 307% mai mult pentru produse din această categorie, faţă de alte zile ale săptămânii trecute. Din acelaşi segment provine şi tranzacţia cu cea mai mare valoare, însumând 6.900 de euro. Alte creşteri importante au avut loc şi pe segmentul site-urilor de reduceri (61%), jucării, cărţi, bijuterii (20%) în timp ce creşteri moderate au fost observate în categoria modă (8%). În ceea ce priveşte valoarea medie a unei comenzi cu plata online, creşteri semnificative s-au manifestat în industria IT&C, de la 118 euro la 138 de euro, în timp ce pentru alte categorii de produse, coşul mediu nu a înregistrat evoluţii semnificative. PayU este furnizor de soluţii eCommerce integrate, deţinut de Naspers Ltd, un grup multinaţional, cu operaţiuni în 131 de ţări în domenii ca media, Internet sau eCommerce. In România, PayU este lider pe piaţă de plăţi online, cu peste două milioane de tranzacţii procesate în 2011, în valoare de 138,8 milioane de euro şi o cotă de 88% din volumul total al Romcard.