Liderii comisiei de învăţămînt din cadrul Consiliului Minorităţilor Naţionale (CMN) s-au întîlnit, în perioada 21 - 22 noiembrie, la Constanţa, în cadrul unui program realizat de Uniunea Democrată Turcă din România (UDTR), în parteneriat cu Uniunea Democrată a Tătarilor Turco-Musulmani (UDTTM). Preşedinţii comisiilor de învăţămînt din cadrul organizaţiilor aparţinînd minorităţilor etnice au fost însoţiţi de Mihai Matekovits, director general al Direcţiei Generale Învăţămînt în Limba Minorităţilor şi Relaţia cu Parlamentul şi de Rodica Precupeţu, şef serviciu Departamentul pentru Relaţii Interetnice. În cadrul programului, vineri, 21 noiembrie, delegaţia a participat la inaugurarea Grădiniţei nr. 58, bilingvă româno-turcă ce beneficiază din acest an de o clădire nouă, utilată la cele mai moderne standarde. După ce au asistat la spectacolul multietnic prezentat de copiii Grădiniţei nr. 58, membrii comisiei de învăţămînt şi tineret aparţinînd CMN s-au reunit la Liceul Internaţional de Informatică din Constanţa, unde au purtat discuţii cu conducerea instituţiei de învăţămînt particular despre performanţele elevilor care îşi desfăşoară activitatea educaţională acolo. Comisia CMN a vizitat şi Colegiul Naţional „Kemal Atatürk” din Medgidia, unde a discutat cu conducerea instituţiei de învăţămînt şi cu cadrele didactice, despre învăţămîntul liceal cu predare în limba turcă. Comisia de învăţămînt a CMN a mai organizat astfel de reuniuni şi la liceele cu predare în limbile maghiară şi germană. Vildan Bormambet, preşedintele comisiei de învăţămînt din cadrul UDTR a declarat: „întîlnirea comisiei de învăţămînt aparţinînd CMN la Constanţa, cu reprezentanţi din cadrul Ministerului Educaţiei şi cu inspectorii din cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean constituie o premieră şi un proiect încununat de succes. În urma vizitei la Constanţa, reprezentanţii Ministerului Educaţiei au fost impresionaţi de instituţiile de învăţămînt vizitate şi de calitatea actului educaţional în predarea limbii turce ca limbă maternă sau ca a doua limbă modernă”.