Biroul Permanent al Camerei Deputaţilor a decis, ieri, înfiinţarea unei comisii de anchetă în cazul ministrului Mediului, Nicolae Nemirschi, plenul urmînd să se pronunţe prin vot în acest caz. Solicitarea de înfiinţare a comsiei a aparţinut PD-L şi PNL, iar decizia de constituire a fost luată de Biroul Permanent cu şapte voturi \"pentru\", niciun vot împotrivă şi o abţinere. Iniţiatorii au cerut înfiinţarea unei comisii parlamentare care să verifice modul în care a fost atribuit de către Ministerul Mediului contractul privind “Campania de promovare a programului operaţional sectorial mediu, lot doi - difuzare/publicare” la 28 aprilie 2009, prin negociere, fără anunţ de participare. Un cotidian central a relatat, în ediţia de luni, despre un contract atribuit prin negociere directă de Ministerul Mediului către firma ARS Advertising. În replică, Ministerul Mediului a informat că trei sferturi din suma alocată pentru contractul cu ARS Advertising pentru promovarea Axei 3 din POS Mediu, despre care presa a relatat pe larg în ultimele zile, reprezintă fonduri europene, a căror cheltuire este verificată de Comisia Europeană (CE). Mai mult, ministrul Nemirschi a explicat că sumele plătite către ARS Advertising au fost acordate în baza unui contract mai vechi încheiat în fostul mandat de Minister, în urma unei licitaţii publice. Conform afirmaţiilor lui Nemirschi, s-a ales adiţionarea vechiului contract pentru a se evita blocarea unor importante fonduri structurale, a căror accesare este condiţionată de promovarea axelor de finanţare în media, cu sume prestabilite. Reprezentanţii instituţiei informau că spoturile POS Mediu \"au fost şi sînt difuzate pe primele opt canale de televiziune din România, selectate în ordinea audienţelor certificate de instituţii independente şi autorizate în acest sens\", banii \"ajungînd la toate trusturile de presă\".