Comitetul director al proiectului ADB Multiplatform s-a reunit la Constanţa

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Adriatic-Danube-Black Sea Multimodal Platform

Comitetul director al proiectului ADB Multiplatform s-a reunit la Constanţa

Justiție 25 Mai 2013 / 00:00 436 accesări

Constanţa a găzduit, în perioada 22 – 23 mai 2013, cea de- a treia întâlnire a Comitetului Director al proiectului ADB Multiplatform (Adriatic-Danube-Black Sea Multimodal Platform), proiect finanţat de Uniunea Europeană în cadrul Programului Transnaţional de Cooperare South East Europe, în care Compania Naţională „Administraţia Porturilor Maritime” SA Constanţa este partener. În cele două zile de lucrări, au participat 100 delegaţi ai celor 23 de parteneri din proiect, programul evenimentului concentrându-se pe activităţi de grup, axate pe temele de interes ale proiectului. Partenerii proiectului sunt firme de stat şi private din următoarele ţări: Austria (1), Bulgaria (5), Grecia (3), Ungaria (3), Italia (9), Slovacia (3), Slovenia (3), Albania (3), Croaţia (4), Muntenegru (3), Serbia (3), Ucraina (1), România (3). Liderul de proiect este Regiunea Autonomă Friuli Veneţia Giulia, Italia. În deschiderea lucrărilor de la Constanţa, Massimiliano Angelotti, liderul proiectului, a spus că, prin intermediul ADB Multiplatform, se „construieşte” un pod între Marea Adriatică şi Marea Neagră. „Ne propunem să contribuim la îmbunătăţirea soluţiilor multimodale pentru porturile incluse în proiect. Prin îmbunătăţirea accesului în sud-estul Europei se pot atrage investiţii, se pot dezvolta regiuni. De asemenea, ADB va îmbunătăţi calitatea şi eficienţa transportului ecologic şi acţionează pentru o folosire mai eficientă a infrastructurii existente”, a precizat Massimiliano Angelotti. Bugetul total al proiectului este de 5.646.970 euro, valoarea cofinanţării UE este de 4.799.924,50 euro (85%). Durata proiectului este de 30 luni, implementarea acestuia finalizându-se în luna septembrie 2014. Scopul proiectului este de a promova soluţiile de transport multimodal între porturile din regiunea Europa de Sud Est (porturi la Marea Neagră, Marea Egee şi Marea Adriatică) şi zona de hinterland deservită de acestea. Directorul comercial al CN APM SA, manager de proiect ADB, George Vişan, a declarat: „Noi dorim ca prin intermediul acestui seminar să definim priorităţile şi strategiile în dezvoltarea transportului multimodal. Creşterea gradului de accesibilitate în regiunea de sud – est a Europei presupune o mobilitate mai mare a mărfurilor, creşterea standardelor de transport, dezvoltarea de modele unitare de gestionare durabile a mobilităţii şi a unor lanţuri logistice integrate şi atragerea unor investiţii inovatoare”.

ADB Multiplatform îşi propune: dezvoltarea unei reţele de hub-uri multimodale în regiunea de Sud-Est a Europei, cu o calitate comună şi standarde de performanţă, conectată prin ICT (Information Communication Technology) şi servicii de transport inovatoare; dezvoltarea gradului de accesibilitate şi a comerţului în cadrul regiunii de Sud-Est a Europei şi a coridoarelor selectate; transformarea transportului multimodal într-o alternativă reală la transportul rutier pentru traficul din hinterland aferent porturilor de la Marea Adriatică/Marea Egee/Marea Neagră; transformarea transportului feroviar într-o soluţie fiabilă pentru operatorii economici din regiunea de Sud-Est a Europei, prin dezvoltarea unui coridor feroviar principal integrat ce va lega Marea Neagră cu ţările fără ieşire la mare, cu ramificaţii în principalele porturi la Marea Adriatică; integrarea transportului feroviar şi pe căi navigabile interioare prin consolidarea principalelor hub-uri CF-fluvial şi promovarea intermodalismului feroviar-naval; protecţia mediului din regiunea de Sud-Est a Europei, prin trecerea de la traficul rutier la cel feroviar şi pe căi navigabile interioare, şi crearea unor acorduri internaţionale pentru dezvoltarea unor politici de internalizare a costurilor externe.

Provocarea decisivă pentru ADB Multiplatform o reprezintă modalităţile de îmbunătăţire a legăturii dintre porturi cu ţări fără ieşire la mare din regiunea de Sud-Est a Europei, de aceea următoarele patru cazuri pilot au fost luate în considerare de către partenerii proiectului: de la Marea Neagră spre ţări fără ieşire la mare (Grecia spre Bulgaria/România şi \"Coridorul X\"); din Nordul Adriaticii spre ţări fără ieşire la mare (Austria/Slovacia/Ungaria/Serbia), inclusiv legăturile complementare către pieţele din Est şi Vest; Inter Adriatic (Coridorul VIII) şi conectarea sistemelor ICT regionale şi locale; Fluviul Dunărea din Slovacia către Marea Neagră. Participanţii la Comitetul Director al proiectului ADB Multiplatform (Adriatic-Danube-Black Sea Multimodal Platform) au vizitat joi, 23 mai, portul Constanţa fiindu-le prezentate cele mai importante obiective, precum şi oportunităţile de dezvoltare.



12