Compania aeriană v-a pierdut bagajele? Cum puteți obține despăgubiri

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Vacanțe mai liniștite

Compania aeriană v-a pierdut bagajele? Cum puteți obține despăgubiri

Turism 23 Iunie 2016 / 08:22 1196 accesări

Dacă sunteți una dintre persoanele care călătoresc frecvent cu avionul, știți că una dintre problemele frecvente care apar în timpul călătorilor este pierderea bagajelor. Pentru că sezonul vacanțelor a început, trebuie să știți că firmele de zbor sunt obligate să vă despăgubească pentru faptul că vă strică vacanțele și vă pun la cheltuieli suplimentare. Potrivit datelor centralizate de Centrul European al Consumatorilor România (ECC), în 2015, 155 de români au făcut reclamații privind drepturile pasagerilor în transportul aerian, dintre care 29 au vizat probleme cu bagajele și au fost primite de la consumatorii români împotriva companiilor aeriene din alte state membre, plus Norvegia și Islanda. Numărul de bagaje pierdute anual este mult mai mare, însă nu mulți cetățeni se adresează organismelor de protecție a drepturilor consumatorilor, fie din comoditate, fie din cauză că nu își cunosc drepturile. Potrivit aceleiași statistici, în 2015, 165 de consumatori români au făcut solicitare de informare la ECC, în ceea ce privește drepturile pasagerilor în transportul aerian, dintre care 143 au vizat anulări, întârzieri și refuz la îmbarcare, iar 22 probleme cu bagajul. Cunoscându-vă drepturile, puteți să aveți călătorii mai liniștite și puteți primi despăgubiri pentru inconvenientele care apar în timpul zborurilor.

CUM ȘI-A RECUPERAT BANII UN ROMÂN CARE ȘI-A PIERDUT BAGAJELE
Spre exemplu, un consumator român, C.C., care a călătorit alături de soția sa în Tenerife în luna de miere, cu o companie din Spania (zbor București - Madrid - Tenerife) a rămas fără bagaj, așa că a fost nevoit să își cumpere haine și produse de îngrijire în valoare de 355 de euro. La întoarcerea în București a rămas din nou fără unul dintre bagaje, și pentru că avea de făcut o călătorie urgentă în a doua zi, a fost nevoit încă o dată să își achiziționeze produse pentru a le înlocui pe cele pierdute în a doua călătorie. ”În cele din urmă, după câteva zile, cel de-al doilea bagaj lipsă a fost găsit și predat consumatorului. În schimb, primul bagaj pierdut nu a fost găsit. Domnul C.C. a transmis o reclamație către compania aeriană spaniolă și a solicitat despăgubiri care să acopere valoarea obiectelor pierdute din primul bagaj și sumele cheltuite cu obiectele cumpărate ca urmare a pierderii și întârzierii bagajelor”, precizează reprezentanții ECC. Pentru că firma aeriană a oferit doar 500 de euro, consumatorul a apelat la ECC România, care a preluat cazul, și cu ajutorul organismului partener din Spania, a reușit să obțină o despăgubire de 1.524 de euro. Pentru a afla mai multe informații despre drepturile consumatorilor în spațiul european, puteți accesa site-ul http://www.eccromania.ro/RO.



12