Compania CFR Călători majorează, de ani buni, într-un ritm galopant, tarifele la bilete, însă condiţiile de transport au rămas înţepenite parcă în anul 1989. Trenurile circulă goale din cauza concurenţei acerbe a microbuzelor, călătorii ajung la destinaţii cu Intercity în regim de personal, în vreme ce autorităţile feroviare încasează ilegal sute de milioane de euro pentru servicii pe care nu le-a oferit niciodată. Chiar dacă Executivul a încercat să pună sistemul feroviar într-o poziţie avantajoasă faţă de celelalte mijloace de transport, românii ar putea să nu mai fie nevoiţi să scoată bani din buzunare la comanda Companiei CFR. Printr-un proiect legislativ adoptat în plenul Camerei Deputaţilor, parlamentarii au decis ca preţurile biletelor să nu mai fie majorate trimestrial. După ce au respins proiectul cu 98 de voturi \"pentru\", 108 \"împotrivă\" şi 9 abţineri, deputaţii au tras şi primele concluzii referitoare la motivaţia acestei decizii. \"Managementul dezastruos îşi arată roadele. Cred că ar trebui traşi la răspundere cei de la CFR. Nu am votat pentru această majorare\", a anunţat deputatul PRM Ioan Aurel Rus. El a mai spus că nu este de înţeles această majorare trimestrială în condiţiile în care \"serviciile SNCFR sînt proaste, iar vagoanele de dormit sînt aduse second-hand de afară\". La rîndul său, deputatul PSD Aura Vasile a declarat că nici parlamentarii social-democraţi nu sînt de acord cu această nouă majorare. \"Ministerul Transporturilor nu a reuşit să aducă dovada că aceste majorări pe care le doresc a fi luate din buzunarul cetăţenilor sînt oportune. Nu sînt decît o proastă administrare a banilor\", a afirmat Aura Vasile. De asemenea, conservatorul Petru Călian a acuzat CFR de \"prost management\". \"Avem o scuză că s-a dat ordonanţa şi ea îşi produce efectele. Este o mare greşeală. Majorările de preţ nu trebuie să se producă pe baza ordonaţelor, ci în baza unor iniţiative legislative. Nu majorăm întîi preţurile şi apoi dăm legea, pentru că este absurd\", a precizat Petru Călian. Deputaţii din Comisia de Industrii şi Servicii, cea care a avizat negativ proiectul legislativ, au recomandat Companiei CFR să realizeze o metodologie de stabilire a tarifelor pentru o perioadă cuprinsă între 3 şi 5 ani, astfel încît doar pe baza acestei metodologii să se poată face propuneri de majorare a tarifelor.