Compania Herpa, producător de modele miniaturale de autovehicule din Bavaria, a cumpărat drepturile asupra mărcii Trabant şi intenţionează să lanseze pe piaţă o versiune complet nouă a maşinii care a devenit un simbol al Germaniei de Est. Noile Trabanturi nu vor mai fi echipate cu motoare poluante în doi timpi şi caroserii din plastic, dar vor păstra designul original, aşa cum s-a întîmplat şi în cazul modelului Beetle produs de Volkswagen sau al noului Mini.
Trabantul a fost vehiculul cel mai popular din Germania de Est şi a fost produs fără modificări majore aproape 30 de ani. În pofida interiorului neîncăpător şi a motorului slab, Trabantul a sfîrşit prin a fi privit cu afecţiune, fiind ridicat la statutul de cult. Herpa vrea să profite de nostalgia pentru “Trabi”, prin crearea unei versiuni complet modernizate a acestuia. Herpa va prezenta, săptămîna viitoare, un model la scara 1:10 a conceptului, la Salonul Auto Internaţional de la Frankfurt. Nivelul producţiei va fi stabilit în funcţie de reacţia publicului cu această ocazie. Noul Trabant ar putea fi echipat cu un motor BMW, iar preţul de retail va fi de circa 50.000 de euro. Modele vechi, recondiţionate, se vînd în prezent pentru aproximativ 10.000 de euro, potrivit ofertelor existente pe site-urile de licitaţii online.
La lansarea sa pe piaţă, la sfîrşitul anilor 1950, Trabantul urma să fie produs pînă în 1967. Noile proiecte de modele au fost însă respinse de autorităţile est-germane, din cauza costurilor. Maşina a devenit un simbol al epocii comuniste, după ce imaginile cu est-germanii care traversau graniţa către Germania de Vest în Trabanturi, la căderea Zidului Berlinului, în 1989, au făcut înconjurul lumii.