Companiile aeriene low-cost au contribuit, în ultimii ani, la creşterea numărului de turişti străini în România datorită preţurilor mici practicate. În plus, se remarcă, cel puțin în Bucureşti, o tendință de dezvoltare a turismului de weekend. Directorul general al agenţiei de turism Accent Travel, Lucian Boronea, spune că a observat o mai mare deschidere a companiilor low-cost pentru campanii comune de promovare a Bucureştiului. „Este o greşeală a companiilor de linie că nu reuşesc să vadă faptul că Bucureştiul creşte ca destinaţie turistică. (...) Faptul că Ryanair îşi va pune o bază de operare la Bucureşti, cu trei avioane, este doar începutul”, apreciază directorul general al agenţiei de turism Accent Travel. Anul trecut, cea mai mare companie low-cost, după numărul de pasageri, a fost Wizz Air, compania din Ungaria transportând 4,5 milioane de pasageri pe rutele din şi spre România. Jozsef Varadi, CEO şi fondator al Wizz Air, estima recent că, în cinci ani, compania pe care o conduce va ajunge la 9-10 milioane de pasageri în România.