Companiile care primesc ajutor de minimis raportează Finanţelor rezultatele finanţării

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Companiile care primesc ajutor de minimis raportează Finanţelor rezultatele finanţării

Economie 28 Septembrie 2007 / 00:00 3714 accesări

Companiile care vor primi ajutorul de minimis pentru modernizare şi dezvoltare, schemă care nu necesită notificarea Comisiei Europene, au obligaţia să raporteze la Ministerul Finanţelor rezultatele investiţiei, timp de trei ani de la finalizarea acesteia. Guvernul a aprobat miercuri, printr-o hotărîre, condiţiile acordării ajutoarelor de minimis pentru dezvoltarea sau modernizarea întreprinderilor. Ajutorul de minimis reprezintă un ajutor de stat care nu depăşeşte, într-o anumită perioadă, plafonul prevăzut de reglementările UE. Acest tip de ajutor nu este supus procedurii de notificare către Comisia Europeană. Potrivit actului normativ, ajutorul de minimis se acordă de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Economiei şi Finanţelor (MEF) sub formă de granturi. Valoarea ajutorului acordat se exprimă în formă brută, adică înainte de deducerea impozitelor directe.

Ministerul Economiei şi Finanţelor va informa, în scris, întreprinderile cu privire la valoarea ajutorului şi le va informa asupra prevederilor comunitare în domeniu. Ministerul va acorda un nou ajutor de minimis doar după ce a verificat că noua tranşă nu ridică suma totală a ajutoarelor de minimis, primite timp de trei ani fiscali consecutivi, la un nivel mai mare de 200.000 de euro. Ajutorul nu poate fi fracţionat pentru a se încadra în pragul maxim admis. MEF va verifica la sediul întreprinderilor beneficiare veridicitatea declaraţiilor, dar şi cheltuielile efectuate de întreprinderi în cadrul schemei. Totodată, întreprinderile beneficiare au obligaţia să transmită MEF anual, timp de trei ani de la finalizarea investiţiei, un raport privind efectele finanţării, pînă la data de 1 iunie a anului în curs, pentru anul precedent. Pot beneficia de ajutorul de minimis doar întreprinderile din domeniile industriei prelucrătoare, comerţului, reparării autovehiculelor şi a bunurilor personale şi de uz gospodăresc, hotelurile şi restaurantele, firmele din domeniile tranzacţiilor imobiliare, închirierilor şi cele care prestează servicii în principal pentru întreprinderi.

Întreprinderile beneficiare trebuie să fie înregistrate conform legii societăţilor comerciale, să fie încadrate în categoria IMM, să aibă sediul în România şi să îşi desfăşoare activitatea în România. O altă condiţie este să nu fi primit ajutoare de minimis sau acestea să nu fi depăşit plafonul de 200.000 de euro, pe o perioadă de trei ani fiscali consecutivi, anteriori datei solicitării ajutorului. Pentru a beneficia de acest ajutor, întreprinderile trebuie să prezinte un plan de investiţii care să reflecte modul în care vor utiliza sumele cerute, să nu aibă datorii la stat, să nu se afle în procedura de executare silită, faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, închidere operaţională, lichidare şi să nu fi primit un ajutor ilegal. Durata schemei de ajutor de minimis este de cinci ani, (2007-2011), cu posibilitatea prelungirii. Bugetul maxim al schemei de ajutor de minimis este echivalentul în lei a 5 milioane de euro, în limita plafoanelor bugetare anuale pe perioada celor cinci ani. Toate costurile eligibile aferente investiţiei vor fi considerate fără TVA.



12