Rețeaua de socializare Facebook se pregătește să permită companiilor media care publică diverse conținuturi pe platforma ei să limiteze numărul de articole cu accesare gratuită și să propună abonamente, după modelul celor propuse deja pe site-urile lor, informează AFP. Lansată în mai 2015, funcția "Instant Articles" permite editorilor de presă să publice articole adaptate platformei Facebook, cu un timp de încărcare redus, fără ca utilizatorul să fie nevoit să se conecteze pe site-ul companiei de presă. Până în prezent, totalitatea conținutului publicat prin această metodă era cu acces gratuit, fără restricții. Facebook lucrează în prezent cu editorii pentru a le permite să implementeze o limită de articole consultabile gratuit în fiecare lună, a declarat miercuri pentru AFP o sursă din acest proiect. După ce măsura va fi implementată, editorii vor putea — așa cum fac deja pe site-urile proprii — să blocheze accesul internauților și să le propună să se aboneze pentru a avea acces gratuit la conținuturile lor, a explicat aceeași sursă. Deși negocierile sunt încă în derulare, ele se îndreaptă spre un prag situat la cel puțin 10 articole pentru fiecare editor. Proiectul prevede ca internauții care sunt deja abonați la o companie media online să aibă acces și la conținutul distribuit pe Facebook de acea companie, fără restricții.
Editorii care doresc, vor putea să păstreze modelul accesului total liber și gratuit, beneficiind în continuare de funcția "Instant Articles".
Lansarea proiectului este prevăzută pentru sfârșitul anului, sub forma unui test la care va participa un mic grup de editori. Facebook dorește să demareze acel test în luna octombrie, potrivit aceleiași surse.