SISTEM DE ALERTARE În fiecare an auzim de localități constănțene izolate din cauza zăpezilor sau viiturilor. Când au loc asemenea dezastre, viteza de reacție a autorităților poate face diferența dintre viață și moarte. Din păcate, chiar dacă echipajele de intervenție sunt pregătite să acționeze în orice situație, marile probleme sunt cauzate de comunicarea deficitară. Pentru a preveni aceste probleme, Prefectura Constanța a pus la punct, în ultimii doi ani, un sistem performant de alertare și comunicare între instituții, în cazurile de forță majoră. În colaborare cu Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) „Dobrogea” și Universitatea „Ovidius”, a fost elaborată o platformă multifuncțională, unică în țară, care cuprinde un sistem de videoconferință și un portal online. Cu ajutorul platformei, primăriile din județ vor comunica cu Prefectura și ISU în timp-record. Până acum, au fost instalate sisteme de videoconferință în 22 de comune și orașe din județ, care s-au confruntat cel mai des cu situații de urgență. În plus, fiecare primărie constănțeană a fost conectată la platforma online.
PREVENȚIE Prezent la conferința de finalizare a proiectului „Administraţie Publică Responsabilă = O Administraţie Publică Eficientă”, vicepreședintele cu atribuții de președinte al Consiliului Județean Constanța (CJC), Cristinel Dragomir, a subliniat faptul că o comunicare eficientă între instituții poate preveni multe tragedii. „Marile probleme în cazul intervențiilor apar atunci când comunicarea între instituții este deficitară, când salvatorii acționează de capul lor. Asta a dus la producerea multor tragedii. De aceea, aceste sisteme sunt deosebit de utile”, a spus Dragomir. De altfel, acesta a mai afirmat că un asemenea sistem poate fi foarte util și în alte scopuri, cum ar fi rezolvarea problemelor administrative. Totodată, managerul de proiect, Filiz Ismail Pârcălabu, a punctat că, în viitor, sistemul de videoconferință va fi instalat și în alte primării din județ.