Comunicaţiile în România în caz de dezastru sunt… dezastru!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Comunicaţiile în România în caz de dezastru sunt… dezastru!

Eveniment 30 Martie 2011 / 00:00 571 accesări

Din “folclorul de catastrofă” creat instantaneu în jurul tragediei din Japonia, românii au reţinut următoarele lucruri: niponii aveau internet, deşi liniile de telefonie şi cablu căzuseră şi au refăcut, în doar patru zile, o autostradă distrusă aproape în totalitate, cerându-şi scuze că nu au reuşit să o facă mai repede. Cum ar sta lucrurile în România în cazul unei tragedii, măcar pe jumătate cât cea japoneză? Teribil! Spre exemplu, ultimul cutremur puternic din România a avut loc în aprilie 2009. În ora imediat următoare cutremurului, traficul înregistrat de operatorii de telefonie mobilă a crescut chiar şi de zece ori faţă de ora anterioară cutremurului. 60% dintre apeluri au fost respinse din cauza congestiei de trafic. Numărul de apeluri transmise către 112 a crescut cu 50% în intervalul de o oră după producerea cutremurului faţă de intervalul de o oră anterior, şi asta în condiţiile în care majoritatea nu au reuşit să apeleze numărul unic de urgenţă 112! Cum stau lucrurile în România la doi ani de la cutremur? La fel! Nici directiva europeană nu ne-a atins decât vag: abia în luna mai 2011 trebuie transpusă în legislaţia naţională. Dincolo de telefon, nu avem cultura pregătirii pentru a face faţă unor astfel de situaţii. Nu suntem informaţi şi educaţi despre cum trebuie să procedăm în caz de urgenţă, amintindu-ne doar din filme că trebuie să evităm scările sau lifturile. Şi mai ştim un lucru foarte sigur: dacă ne apucăm să ne sunăm prietenii şi familia, reţelele fixe sau mobile vor ceda şi nimeni nu va mai putea apela pe nimeni. Teoretic, ştim că prioritare sunt apelurile la 112. Dar este aproape imposibil de crezut că ne vom aminti asta în acele momente sau că vom avea tăria de a ţine cont de acest lucru. După cutremurul din 25 aprilie 2009, Vodafone a înregistrat o creştere cu 800% a solicitărilor de iniţiere a apelurilor de voce, la nivel naţional, în primele minute. În 45 de secunde, numărul apelurilor iniţiate de utilizatorii de cartele Vodafone a crescut de 5 ori. În cazul Romtelecom, traficul a crescut de 10 ori şi s-au înregistrat congestii de trafic în centralele mari de tranzit. Orange a anunţat că reţeaua a funcţionat fără incidente majore, iar Zapp a informat că traficul a crescut substanţial. Nemulţumiţi? Cu ghiotura, în condiţiile în care, în “numărul apelurilor nepreluate” intră şi intenţiile de apelare, apelarea şi… “call failed”! În concluzie, în caz de dezastru, staţi liniştiţi, nu sunaţi pe nimeni, că oricum nu aveţi nicio şansă să… “connecting people”!

Taguri articol


12