Tradiţia spune că, aşa cum petreci în noaptea de Anul Nou, aşa îţi va merge tot anul. Extrapolând, se pare că 2012 are semne bune pentru melomanii constănţenii care au participat, vineri seară, la primul eveniment al Teatrului Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski”, tradiţionalul Concert de Anul Nou. Ca o plăcută coincidenţă, concertul a avut loc chiar în ajunul Noului An pe stil vechi.
Evenimentul a instaurat veselia în sala instituţiei de cultură, la succesul serii contribuind şi jovialul dirijor Florin Totan, care a şi prezentat programul atractiv şi variat din care nu au lipsit celebrele valsuri şi polci din Viena Imperială.
„NON MULTA, SED MULTUM” „Ştiu şi îmi face plăcere să-mi amintesc că aici este unul dintre cele mai rafinate publicuri, un bun cunoscător al muzicii clasice. (...) „Non multa, sed multum”, spuneau fraţii noştri latini. Ne bucurăm să avem cunoscători ca dvs. în sală”, a spus Florin Totan, după ce a încheiat uvertura la „Cavaleria uşoară”, de Franz von Suppe, apreciind, totodată, profesionalismul orchestrei TNOB.
INCURSIUNE INTERCULTURALĂ, PE NOTE MUZICALE „Mie îmi place să structurez, întotdeauna, programele acestor concerte de Crăciun şi Anul Nou astfel: la început cu lucrări din marele repertoriu universal al muzicii, iar ultima parte este dedicată familiei Strauss. (...) Acest concert este o incursiune culturală şi interculturală prin diferite lumi muzicale. Din sudul Europei, din Provence, unde a trăit Georges Bizet, „sărim” în Scandinavia pentru a asculta „Dimineaţa” din „Peer Gynt”, de Edvard Grieg”, a spus dirijorul. Până la momentul Strauss, publicul s-a delectat cu lucrări din creaţia compozitorilor Georges Bizet - „Farandole” din suita „Arleziana”, Gioachino Rossini - ultima parte din uvertura operei „Wilhelm Tell” şi Johannes Brahms - Dans ungar. Nr. 5.
INVITAŢIE LA VALS Primul vals al serii, „Voci de primăvară”, de Strauss, a coincis şi cu o invitaţie la dans, dirijorul Florin Totan valsând pe scenă, alături de o violonistă din orchestră. „Ce bine ar fi să fie Anul Nou tot timpul. Dar fără atât de multe mese şi sarmale, doar cu Johann Strauss”, a spus, spre finalul concertului, dirijorul FlorinTotan.
Din programul concertului nu a lipsit cea mai cunoscută creaţie a lui Grigoraş Dinicu, „Hora staccato”, care a şi fost aleasă, aproape în unanimitate, la bis. Însă publicul nu a ascultat de convenţia stabilită cu dirijorul - „încă o piesă, ca nu pierdeţi autobuzul” (n. r. aluzie la faptul că, începând cu 20 ianuarie, evenimentele TNOB vor începe cu o oră mai devreme, de la 18.00, ca urmare a scurtării programului RATC). Seara s-a încheiat cu finalul uverturii operei „Orfeu în infern”, de Offenbach şi în aplauzele entuziaste ale publicului.