Dacă doriți să scăpați de stresul cotidian sau să uitați de dezamăgirile de peste zi, atunci e musai să mergeți la Teatrul Național de Operă și Balet „Oleg Danovski”, care găzduiește cea de-a 40-a ediție a Festivalului Internațional al Muzicii și Dansului.
Au probat această afirmație cei care au venit la primele evenimente din programul festivalului, dar și cei care au onorat invitația de miercuri seară. Ariile și duetele din opere celebre din prima parte a serii și piesele muzicale grupate într-un „Concert fără perdea” au constituit elementele unei seri... tonice.
VIVA VERDI Tenorul Răzvan Săraru, artist îndrăgit al scenei lirice tomitane, soprana Cristina Radu și pianistul Ovidiu Mezei din Brașov au adus un omagiu creației verdiene, cântând arii din operele: „Aida”, „Macbeth”, „Bal mascat” și „Vecerniile siciliene”. După acest parcurs muzical prin opera lui Verdi, care s-a încheiat, în aplauzele publicului, cu „Brindisi”, din „Traviata”, seara a continuat, după pauză, cu un „Concert fără perdea”. „Responsabili” de succesul acestui concert... serios au fost band-ul Constanța Brass și umorul debordant al trombonistului Valeri Baran, care și-a asumat, cu responsabilitate, rolul de prezentator al serii, până la final. I-a trădat seriozitatea asumată doar mascota din pluș albastru, aninată de piciorul stâng.
LA MODUL SERIOS „În această seară, vă vom prezenta un concert serios. Întotdeauna concertele serioase aduc pe scenă o formație. În această seară vă veți bucura alături de Constanța Brass Band. Veți asculta un concert serios, care, ca orice concert serios, începe cu o uvertură. Veți asculta câte un fragment din operele care s-au cântat de-a lungul timpului pe această scenă, vă vom reaminti de titluri extraordinare care au avut succes și aici, și în alte părți”, a spus, în deschiderea evenimentului, Valeri Baran.
În program s-au aflat uvertura operei „Bărbierul din Sevilla”, de Gioacchino Rossini, fragmente din opera „Carmen”, de Georges Bizet, dar și alte lucrări, precum arii din „Aida”, de Verdi, sau „Turandot”, de Puccini, inclusiv dansul „Calypso” din opereta lui Gherase Dendrino, „Lysistrata”. În program a fost inclus și „un cântec mai puțin frumos, dar îngrozitor de bine scris”, suita din „Opera de trei parale”, de Bertold Brecht, pe muzica lui Kurt Weill. „Fly Me to the Moon”, o piesă emblematică a muzicii pop, „La mer”, de Charles Trenet, transformată în șlagăr de Frank Sinatra, „My Way” și alte piese, precum „Puttin' on the Ritz”, au fost incluse în programul „Concertului fără perdea”.
„DE CE FĂRĂ PERDEA?!” „Titlul a fost o neliniște a spectatorului. Lumea se aștepta la cu totul altceva. De ce fără perdea?! De ce totul să aibă o explicație?! Ni s-a spus în treacăt că recitalurile noastre sunt neserioase. De aceea ne-am zis să cântăm o dată un recital cu piese grele, serioase, deși am o părere proastă despre oamenii serioși, pentru că ei ascund cele mai mari mizerii. De aceea am ales un repertoriu foarte serios, în care să... glumim foarte puțin. Cine a putut vedea printre... rânduri, în pauza dintre două piese, e foarte bine”, a spus Valeri Baran, trombonistul care aduce mereu buna dispoziție pe scenă.
Din componența grupului muzical au făcut parte: Marian Cucu - trompetă, Nicolae Gribinic - corn, Valeri Baran - trombon, Iurie Postolache - tubă, Valentin Tănase - percuție și Florin Voinea - trompetă. Acestuia din urmă colegii i-au cântat „La mulți ani!”, deoarece și-a sărbătorit ziua de naștere pe scenă.
Cea de-a 40-a ediție a Festivalului Internațional al Muzicii și Dansului continuă mâine, de la ora 18.30, cu o gală extraordinară de operetă, cu invitați din Bulgaria, și duminică, cu un divertisment muzical, „O sole mio!”, cu participarea Fanfarei RAJA, „Muzica Apelor”, de la aceeași oră. Alte evenimente speciale sunt incluse în programul festivalului care va coborî cortina pe 23 noiembrie.