Concurent pentru Dacia

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Concurent pentru Dacia

Monden 12 Septembrie 2014 / 00:00 614 accesări

Grupul american General Motors (GM) va intra anul viitor pe segmentul de piață entry-level din Europa cu o linie de modele low-cost lansate sub brandurile sale Opel și Vauxhall, pentru a înlocui locul lăsat liber ca urmare a deciziei grupului de a retrage marca Chevrolet de pe piața europeană. Deoarece brandul Chevy nu a reușit să se impună în Europa, GM și-a concentrat resursele pe extinderea brandurilor sale europene. Mașina de familie cu cinci uși va fi vândută la prețuri începând cu 10.000 de euro și va fi lansată în vara lui 2015, sub mărcile Opel Karl în Europa și Vauxhall Viva în Marea Britanie, a anunțat, ieri, Opel, divizia din Europa a GM. Lungimea modelului Karl va fi mai redusă decât a noului Opel Corsa, dar ușor mai mare decât mașina de oraș Opel Adam.

Karl-Thomas Neumann, directorul general al Opel, declara, într-un interviu acordat în iulie publicației britanice ”Financial Times”, că GM intenționează să intre pe segmentul de piață entry-level din Europa cu o linie de modele low-cost, în încercarea de a recupera o parte din cota de piață pierdută în fața rivalilor care oferă mașini mai ieftine. ”Dacia este un lucru minunat. Cu siguranță, GM nu este Dacia, însă acest segment de piață entry-level este foarte interesant. Sunt de admirat. Cu siguranță suntem interesați de acest segment”, a afirmat Karl-Thomas Neumann.

Dacia, companie controlată de Renault, a devenit cel mai valoros activ din Europa al grupului francez. Vânzările de autoturisme și SUV Dacia au crescut cu 61% în ultimii doi ani, pe fondul unei piețe auto europene care a scăzut. GM are în vedere un mic SUV și un model compact mai mic decât Opel Astra, la prețuri similare cu cele ale modelelor Dacia, în cadrul strategiei sale de tranziție spre segmentul entry-level. Cu toate acestea, Neumann a precizat că relansarea Opel este principala prioritate a grupului auto american GM. Majoritatea constructorilor auto de masă, Fiat, PSA Peugeot Citroën și Ford, au avut probleme în ultimii șase ani pe piața din Europa, în condițiile în care consumatorii s-au reorientat spre opțiuni mai ieftine de la Dacia sau constructorii sud-coreeni Hyundai și Kia.

În anul 2008, mărcile GM controlau 10,4% din piața auto din Europa, în timp ce Dacia, Hyundai și Kia aveau împreună 4,9%. În prezent, mărcile low cost controlează 9,1% din piață, iar GM 7,9%. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.



12