Concurenţă între service-urile auto după plata despăgubirii RCA înainte de reparaţii

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Anticipări

Concurenţă între service-urile auto după plata despăgubirii RCA înainte de reparaţii

Justiție 24 Februarie 2010 / 00:00 435 accesări

Asigurătorii anticipează că modificarea efectuată de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA), care se referă la plata despăgubirii în baza unei poliţe RCA înainte de repararea autovehiculului avariat, va duce la creşterea concurenţei între service-urilor auto, cu impact asupra tarifelor, calităţii serviciilor şi lucrărilor efectuate. „Păgubiţii RCA, circa 500.000 în fiecare an, se vor prezenta la asigurător şi, după evaluarea daunei, vor primi o sumă de bani drept despăgubire. Ulterior, ei vor căuta un service pentru repararea autovehiculului. Aici intervine concurenţa. Practic, service-urile se vor „bate” pentru aceşti clienţi. Unităţile care practică preţuri ridicate, la o calitate îndoielnică, vor ieşi de pe piaţă”, a declarat directorul unuia dintre cei mai mari jucători din această piaţă. Mai mulţi reprezentanţi din industrie au apreciat că efectele modificării vor fi benefice pentru client, dar evită să se pronunţe oficial până când nu se vor publica normele în Monitorul Oficial. CSA a anunţat, luni, că a modificat Normele privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule. Persoanele păgubite în urma unor accidente auto vor putea primi despăgubiri de la asigurătorul RCA al vinovatului înainte să îşi repare autovehiculul, suma fiind calculată pe baza preţurilor utilizate de service-urile auto sau a unor cataloage de specialitate. Totodată, despăgubirea va fi achitată în termen de maximum 10 zile de la depunerea ultimului document necesar stabilirii răspunderii şi cuantificării daunei, comparativ cu 15 zile, cât era anterior. „Încă nu ştim cum vor arăta exact modificările, dar şi anterior păgubitul putea să solicite plata despăgubirii înainte de repararea autovehiculul, numai că această practică era utilizată sporadic şi, de regulă, în cazurile cu daună de valoare mare, apropiate de daună totală, în care proprietarul maşinii avariate se hotăra să nu o mai repare”, a spus reprezentantul unei alte companii. Asigurătorii cred că, în situaţia în care nu va reuşi să găsească o unitate service dispusă să îi repare autovehiculul avariat în cuantumul despăgubirii primite de la asigurător, păgubitul va putea solicita, cel mai probabil, suplimentarea sumei primite ca despăgubire.

Taguri articol


12