Numărul mare al accidentelor în care sînt implicate vehiculele cu două roţi i-a determinat pe reprezentanţii Poliţiei Române să se gîndească serios la introducerea permisului de conducere pentru mopede. În acelaşi timp, se urmăreşte modificarea modului de încasare a amenzilor şi a modului în care sînt sancţionaţi proprietarii de autovehicule. Dacă în statele europene poliţiile încasează pînă la 90% din valoarea amenzilor în România, poliţiei îi revin 25-30 de procente. În aceste zile se desfăşoară la Bucureşti de-a doua etapă a Proiectului European \"Lifesaver\", care vizează unul din obiectivele propuse la nivelul Uniunii Europene, şi anume reducerea cu 50% a mortalităţii rutiere pînă în 2010, întîlnire ce reuneşte reprezentanţi ai poliţiilor rutiere din mai multe state europene. Proiectul, aprobat de Comisia Europeană, are ca scop sprijinirea mai multor membre UE printre care şi ţara noastră pentru creşterea eficienţei activităţilor de prevenţie rutieră, prin preluarea bunelor practici şi asistenţă în aplicarea acestora din partea statelor membre TISPOL, recunoscute pentru realizările în domeniu. Priorităţile proiectului europen, realizat în comun de poliţiile rutiere din 26 de state, sînt siguranţa tinerilor şoferi şi a motocicliştilor, combaterea vitezei, a conducerii sub influenţa băuturilor alcoolice şi a drogurilor, alături de derularea unor activităţi de prevenire privind portul centurii de siguranţă. Scopul TISPOL, organizaţie înfiinţată de forţele de poliţie rutieră din Europa, este reducerea consturilor societăţii, cauzate de cei aproximativ de 45.000 de morţi şi 3,5 milioane de răniţi înregistraţi anual pe drumurile Uniunii Europene. România a înregistrat în ultimii doi ani o creştere a numărului şi a consecinţelor evenimentelor rutiere grave, în 2008 fiind înregistrate peste 10.000 de accidente grave, soldate cu aproape 3.000 de morţi şi peste 9.000 de răniţi.