Conducerea CFR Marfă, suspectată de afaceri ilegale cu fier vechi

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Conducerea CFR Marfă, suspectată de afaceri ilegale cu fier vechi

Eveniment 03 Mai 2017 / 13:41 769 accesări

DIICOT Timişoara a efectuat, miercuri dimineaţă, 63 de percheziţii în mai multe judeţe, 40 de persoane fiind suspectate de delapidare. Procurorii susţin că persoane din conducerea CFR Marfă ar fi subevaluat 2.450 de vagoane destinate casării, cauzând un prejudiciu de 6.313.748,52 euro. Percheziţiile au avut loc în Bucureşti, Timiș, Caraș-Severin, Hunedoara, Prahova, Mehedinți, Călărași, Arad, Teleorman şi Dâmboviţa, 40 de persoane fiind suspectate de constituirea unui grup infracțional organizat, delapidare cu consecințe deosebit de grave, fals intelectual şi uz de fals. Procurorii susţin că în 2016, la nivelul Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă CFR Marfă SA, s-ar fi constituit "un grup infracțional organizat, implicând factori de decizie de la nivelul central și teritorial al societății de transport, având ca scop subevaluarea bunurilor din patrimoniul societății, cu prilejul operațiunilor de vânzare-cumpărare a 2.450 de vagoane destinate casării, facilitând astfel traficarea în folosul SC Remat SA Călăraşi a diferenței rezultate între valoarea reală și cea subevaluată a bunurilor casate". Sursa citată precizează că prețul de achiziție a fost de 120 euro/tona de fier vechi, în condițiile în care prețul mediu practicat pentru “deșeu fier vechi greu” era de 175,88 euro/tonă, iar pentru “deșeu fier vechi special” (oțel) era de 218,90 euro/tonă.

MII DE TONE DE FIER, SUBEVALUATE

Potrivit DIICOT, subevaluarea s-ar fi efectuat prin ofertarea pe Bursa de Mărfuri București, în baza procedurii de licitație deschisă inițiate de CFR Marfă, a 2.450 de vagoane pe roți, la preț de fier vechi, deși, în conformitate cu standardele în materie, deșeurile metalice provenite din casarea materialului rulant se încadrau în categoriile “deșeu fier vechi greu” și “deșeu fier vechi special” (oțel), categorii de deșeuri cu o valoare de piață net superioară. Cele 2.450 de vagoane supuse casării însumează cantitățile de 35.002,12 tone de oțel și 16.584,50 tone de fier vechi greu, cantități care au fost menționate în documentele încheiate ca fier vechi.

Taguri articol


12