Dacă nu vă mai satisface vechea garderobă de iarnă, aveţi ocazia să vă achiziţionaţi ţinute de ultimă oră vizitînd Tîrgul Naţional de Îmbrăcăminte - Încălţăminte „CONFINTEX”, ce se va desfăşura în perioada 12-16 noiembrie, în staţiunea Mamaia, fiind găzduit de complexele Perla, Parc, Dacia şi Aurora. Evenimentul, aflat la a 48-a ediţie, este organizat de Camera de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură Constanţa (CCINA), SC Confintex SA şi FEPAIUS (Federaţia Patronală a Textilelor, Confecţiilor şi Pielăriei). La tîrg vor participa 140 de firme din industria de profil, care vor expune pe o suprafaţă de 2.500 mp. Oferta Confintex este foarte diversificată, susţin organizatorii, şi cuprinde confecţii textile adulţi, confecţii din piele şi din blană, tricotaje, confecţii copii, ţesături, lenjerie de pat, încălţăminte, marochinărie şi accesorii. Despre evoluţiile viitoare ale tîrgurilor la Constanţa, preşedintele FEPAIUS, Aurelienţu Popescu, a declarat: „Va fi o dezvoltare de anvergură a acestor activităţi expoziţionale de contractare la malul mării, întrucît miza cea mare este aducerea importatorilor străini aici. Aveţi logistica necesară pentru întîlnirile dintre producătorii naţionali din industria textilă şi importatorii străini, trebuie să profităm de această oportunitate aşa cum fac şi alte ţări, ca să putem stabili contacte cu externul şi să promovăm peste graniţe produsele româneşti”. Popescu a mai subliniat că românii se reorientează către calitatea produselor autohtone de îmbrăcăminte şi încălţăminte, care este superioară „chinezăriilor” care au invadat piaţa în ultimii ani, în proporţie de 30%. Mai mult, 46% din hainele vîndute în UE sînt importate din China, iar România are un atu de care trebuie să profite „pentru că ne clasăm pe locul doi, după China, la exportul de haine”, a explicat Popescu. În acest sens, producătorii români din industria textilă ies la rampă cu 5-8 colecţii noi pe anotimp, pentru a face faţă concurenţei. Reaşezarea industriei textile, la nivel naţional, a însemnat, în 2008, o scădere de 16% a numărului de angajaţi faţă de anul anterior, iar pe viitor mai pot să dispară cel mult 30% din firmele producătoare de haine, care au intrat oricum în declin de mai bine de cinci ani. Preşedintele FEPAIUS a tras un semnal de alarmă asupra faptului că „legile economiei de piaţă sînt depăşite în prezent în contextul crizei financiare actuale externe, deci trebuie revizuite pentru a acţiona cum trebuie. În România, statul nostru şi-a luat demult mîna de pe economie pentru că este foarte uşor să spui „n-avem ce face!”. În privinţa evoluţiei preţurilor la îmbrăcăminte şi încălţăminte, Popescu a dat asigurări că acestea nu vor creşte pentru că ar însemna „să ne tăiem creanga de sub picioare. Mai este simplul motiv că cererea va scade în scurt timp din cauza lipsei de bani cu care se va confrunta populaţia. Deci nu se justifică scumpirile la aceste produse”. Popescu condamnă dealtfel şi ieşirile la rampă ale celorlalţi reprezentanţi ai patronatelor din industria alimentară, care flutură scumpiri la alimente, inflamînd spiritele. Concluzia pe care a lăsat-o să se subînţeleagă preşedintele FEPAIUS este că nu există protecţie pentru consumatorul român.