Contextul geopolitic regional actual poate fi favorabil turismului românesc pe segmentul de incoming, iar România trebuie să profite de această oportunitate, a declarat, ieri, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT), Răzvan Filipescu. „Am fost în Republica Moldova la Târgul de turism şi am văzut foarte mult entuziasm din partea cetăţenilor moldoveni de a revizita România. Foarte mulţi turişti, care aveau programate vacanţe în Ucraina, în Crimeea, se reorientează, iar în această situaţie ar trebui să vină în România. România este una dintre principalele destinaţii pe care le vor alege”, a spus Filipescu. El a precizat că a discutat cu federaţiile, patronatele şi asociaţiile de turism despre programele speciale de promovare a turismului de masă, pe care să le personalizeze şi să le adapteze pieţelor din regiune. Filipescu a arătat, pe de altă parte, că România are o creştere a turismului, inclusiv pe croaziere, ceea ce va contribui la creşterea notorietăţii litoralului românesc ca destinaţie turistică. „Multe vapoare de croazieră cu turişti care trebuiau să acosteze în Ucraina au fost redirecţionate către Portul Constanţa şi atunci este o situaţie de care noi trebuie să profităm”, a spus Filipescu. Potrivit şefului ANT, în perioada următoare, România poate înregistra o creştere a numărului de turişti şi din China şi Republica Moldova. „Acordăm o atenţie deosebită turismului de incoming, pentru că acesta poate fi inima economiei. Avem discuţii cu operatorii din turism pe problemele care îi preocupă, între care reducerea TVA la serviciile din turism, legea tichetelor de vacanţă pentru creşterea turismului intern. Ne vom zbate ca toate fondurile pe care le avem să le folosim coerent pentru promovarea turismului românesc pe plan extern, inclusiv prin campanii TV, în colaborare cu televiziuni internaţionale”, a spus Flilipescu.