Consiliului Economic şi Social, în afara Legii dialogului social

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Consiliului Economic şi Social, în afara Legii dialogului social

Social 10 Noiembrie 2012 / 00:00 363 accesări

Reglementările privind organizarea şi funcţionarea Consiliului Economic şi Social (CES) ar putea fi scoase din Legea dialogului social, Ministerul Muncii punând în dezbatere publică un proiect de lege a CES. Potrivit proiectului de lege privind organizarea şi funcţionarea CES, această instituţie publică este de interes naţional, tripartită, autonomă, constituită în scopul realizării dialogului civic la nivel naţional dintre organizaţiile patronale, organizaţiile sindicale şi reprezentanţi ai societăţii civile organizate. De asemenea, proiectul iniţiat de Ministerului Muncii prevede elaborarea unei proceduri pentru desemnarea reprezentanţilor societăţii civile în CES, aprobată prin ordin al ministrului Muncii. Plenul CES ar urma să fie constituit din 45 de membri, incluzând preşedintele şi vicepreşedinţii, desemnarea membrilor urmând să fie făcută astfel: 15 membri numiţi de confederaţiile patronale reprezentative la nivel naţional, 15 membri numiţi de confederaţiile sindicale reprezentative la nivel naţional şi 15 membri reprezentând societatea civilă, numiţi prin decizie a premierului, la propunerea MMFPS. Domeniile de competenţă ale CES sunt politicile economice, politicile financiare şi fiscale, relaţiile de muncă, protecţia socială şi politicile salariale, agricultura, dezvoltarea rurală şi protecţia mediului, protecţia consumatorului şi concurenţă loială, cooperaţia, profesiile liberale şi activităţile independente, drepturile şi libertăţile cetăţeneşti, administraţia publică şi ordinea publică, politicile în domeniul sănătăţii, dar şi educaţia, cercetarea şi cultura. Proiectul de act normativ mai stabileşte că CES va fi consultat obligatoriu de iniţiatorii proiectelor de acte normative din domeniul său de competenţă. CES este organism consultativ pentru Parlamentul şi Guvernul României, având ca atribuţii avizarea actelor normative din domeniile de competenţă, elaborarea, la solicitarea Executivului, a Parlamentului sau din propria iniţiativă, de analize şi studii privind realităţile economice şi sociale, semnalarea apariţiei unor fenomene economice şi sociale care impun elaborarea unor noi acte normative şi urmărirea îndeplinirii obligaţiilor ce decurg din Convenţia Organizaţiei Internaţionale a Muncii privitoare la consultările tripartite destinate să promoveze aplicarea normelor internaţionale ale muncii.



12