Persoanele fizice sau juridice care deţin autorizaţii pentru rezervarea locurilor de parcare trebuie să se prezinte la Primăria Constanţa pentru a-şi reînnoi autorizaţia. Potrivit afirmaţiilor directorului Direcţiei Servicii Publice, din cadrul Primăriei Constanţa, Ionel Pilat, taxa de rezervare a locurilor de parcare în 2009 este fundamentată de Hotărîrea Consiliului Local Municipal 228/2008, care face referire la taxele şi impozitele locale. “Numai anul trecut, Primăria Constanţa, prin serviciul autorizat, a eliberat 8.400 de autorizaţii, ceea ce reprezintă un venit la bugetul local de aprox. 10 miliarde lei vechi. Suma rezultă din cumularea taxei de rezervare a locurilor de parcare atît de la persoanele fizice, cît şi de la persoanele juridice“, a declarat Pilat. El a mai spus că, începînd din 5 ianuarie, la Centrul de Informare Cetăţeni de pe str. Ecaterina Varga a delegat mai mulţi inspectori din cadrul Serviciului Trafic Rutier, pentru a completa autorizaţiile solicitate. “Inspectorii eliberează zilnic aprox. 100 de exemplare. De la începutul anului au fost eliberate aproape 1.000 de astfel de autorizaţii“, a mai spus Pilat. Locuitorii Constanţei, care doresc să îşi reînnoiască autorizaţia, trebuie să se prezinte la sediul Primăriei cu următoarele documente: cerere tip, certificat de înmatriculare al autovehiculului - copie, cartea de identitate a autovehiculului - copie, autorizaţia de rezervare a locului de parcare pe 2008 - în original. “Taxa a rămas neschimbată faţă de anii anteriori, respectiv 358 lei pentru persoanele juridice şi 124 lei pentru persoanele fizice. Sînt scutiţi de la plata taxei veteranii de război, beneficiarii Legii 118/1990 şi persoanele cu handicap. Printre proiectele acestui an, dar şi pentru anii următori se numără realizarea de noi parcări, cu o capacitate de peste 10.000 de locuri de parcare“, a adăugat Pilat.