Consilierii locali din Constanţa s-au întrunit, ieri, în şedinţă extraordinară, pentru a aproba studiul de fezabilitate pentru un proiect transfrontalier care se derulează în paralel în Constanţa şi Balcik (Bulgaria), al cărui termen de depunere a fost tot ieri. Proiectul face referire la amenajarea de staţii pentru biciclete şi achiziţionarea acestora. „Este un proiect a cărui valoare este de 1.500.000 euro, din care municipiul Constanţa atrage 1.340.000 euro, iar 330 mii euro, municipalitatea Balcik. Proiectul va fi implementat pe o perioadă de 18 luni. Timp de nouă luni se va lucra la montajul staţiilor, achiziţiile de biciclete, iar alte nouă luni, acestea vor funcţiona gratuit pentru toţi cei care vor dori să folosească acest mijloc pentru transport sau relaxare“, a declarat viceprimarul Constanţei Decebal Făgădău. Prin acest proiect, municipalitatea va lega zona vechea a oraşului (zona Peninsulă) de parcul din cartierul Tomis II, de parcul Tăbăcărie şi de staţiunea Mamaia, iar în loc de pistă, deocamdată, va fi folosită trama stradală. Dacă proiectul va fi declarat eligibil şi va fi aprobat, municipalitatea Constanţa, în colaborare cu cea din Balcik, va aplica şi pentru etapa a doua a proiectului, pentru a crea infrastructura aferentă, respectiv pistele, potrivit afirmaţiilor viceprimarului Făgădău. El a mai spus că, deocamdată, nu există bani pentru aşa ceva, pentru că s-a mers pînă la limita maximă a fondurilor ce pot fi atrase printr-un proiect de acest gen. „Acest proiect este nu neapărat solicitat în acest moment, pentru că nu există o infrastructură 100% adecvată, însă este un prim pas astfel încît Constanţa, alături de celelalte capitale europene, să ofere servicii constănţenilor şi turiştilor. Este un mijloc de transport ecologic, care îndeamnă la mişcare. Dacă proiectul va fi declarat eligibil şi va fi finanţat, vom primi 390 de biciclete, 20 de staţii de biciclete de cîte 40 de posturi şi alte 20 de staţii de cîte 20 de posturi“, a adăugat Făgădău. El a mai spus că municipalitatea va încerca şi o extindere a proiectului, pentru ca prin proiectele derulate de Zona Metropolitană şi cele transfrontaliere să existe o reţea de piste de bicicletă între toate staţiunile litoralului românesc şi chiar cel bulgăresc, de la Balcik pînă la Năvodari.
În cadrul aceleiaşi şedinţe de Consiliu, aleşii locali au votat pentru organizarea, în Constanţa, a unor manifestări şi activităţi specifice sărbătorilor de iarnă, adoptînd şi un proiect care vizează delegarea gestiunii serviciului de alimentare cu apă şi canalizare către SC RAJA SA Constanţa, aprobarea aderării unor noi unităţi administrativ-teritoriale la Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) Apă-Canal Constanţa. Directorul SC RAJA SA, Felix Stroe, a declarat că ADI este mai mult decît necesară, alături de un operator regional, mai ales că, de existenţa sa, depinde eligibilitatea proiectelor de modernizare a reţelelor de alimentare cu apă şi canalizare. „Operatorul regional este RAJA Constanţa, ADI a fost deja înfiinţată, iar noi ne-am dat acordul pentru a face parte din ea. ADI va prelua contractul de delegare prin gestiune. Suma pe care o accesăm şi care dorim să fie aprobată de către Bruxelles este de 78 miilioane de euro pentru toată Zona Metropolitană, dintre care 56 milioane de euro sînt pentru Constanţa. Este o muncă de doi ani şi jumătate, care se apropie de finalizare şi trebuie să anexăm această hotărîre de Consiliu“, a declarat Stroe. El a mai spus că, pentru ca întregul proiect să fie declarat eligibil, este nevoie de avizul favorabil al tuturor localităţilor care fac parte din Zona Metropolitană. „Proiectul se derulează pe întreaga Zonă Metropolitană, iar dacă o administraţie locală nu este de acord cu acest proiect, riscăm ca el să fie respins ori va fi redimensionat astfel încît localitatea respectivă să fie exclusă“, a declarat directorul Direcţiei de Programe şi Dezvoltare din cadrul Primăriei Constanţa, Ani Merlă.