Constanţa - gazda conferinţei finale a proiectului de modernizare a învăţămîntului profesional şi tehnic

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Constanţa - gazda conferinţei finale a proiectului de modernizare a învăţămîntului profesional şi tehnic

Justiție 11 Octombrie 2006 / 00:00 749 accesări

În perioada 9 - 10 octombrie ac, Ministerul Educaţiei şi Cercetării (MEdC) şi Centrul Naţional pentru Dezvoltarea Învăţămîntului Profesional şi Tehnic (CNDIPT) cu sprijinul echipei de asistenţă tehnică Cambridge Education Ltd. a organizat la Constanţa conferinţa finală a proiectului de modernizare a învăţămîntului profesional şi tehnic - Phare TVET RO . Conferinţa a avut ca scop diseminarea rezultatelor proiectului şi evidenţierea perspectivelor pe care le are procesul de modernizare TVET, în contextul realizării obiectivelor Lisabona 2010. Totodată, această reuniune este propusă în vederea consolidării cooperării dintre principalii actori sociali din domeniul educaţiei şi al formării profesionale, al economiei, al pieţei muncii şi din alte domenii interesate. Proiectul Phare TVET RO este al treilea proiect de dezvoltare instituţională dintr-un program Phare multianual 2001 - 2003 cuprins în asistenţa pentru Coeziune economică şi socială. “Conferinţa a reunit factori de decizie şi experţi ai instituţiilor similare TVET din România şi alte ţări, ca de exemplu: din partea Ministerului Educaţiei şi Cercetării, Ministerului Muncii Solidarităţii Sociale şi Familiei, Agenţiei Naţionale de Ocupare a Forţei de Muncă, Inspectoratelor Şcolare, din partea altor instituţii guvernamentale şi neguvernamentale implicate la nivel naţional, regional şi local. La conferinţă au fost prezenţi şi invitaţi participanţi din ţări vecine României şi ţări candidate pentru aderarea la UE care au putut împărtăşi din experienţa acumulată în problematica supusă dezbaterilor”, a declarat purtătorul de cuvînt al Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ), prof. Roxana Andreea Niculae.

Dezbaterile şi prezentările din cadrul conferinţei s-au concentrat, în cadrul atelierelor de lucru, pe principalele componente TVET, respectiv dezvoltarea calificărilor profesionale şi a curriculumului în perspectiva învăţării pe tot parcursul vieţii, asigurarea calităţii şi auto-evaluarea şcolilor în învăţămîntul profesional şi tehnic, dezvoltarea profesională a cadrelor didactice prin reţele şi asistenţă inter-instituţională şi noi mecanisme de planificare a ofertei educaţionale la nivel regional, judeţean şi local. Conferinţa nu a prezentat numai stadiul actual al restructurării sistemului TVET, ci a adus în atenţie perspectivele deschise de obiectivele strategiei de la Lisabona, abordate în practică prin procesele Copenhaga şi Bologna, pentru a căror realizare autorităţile din România au formulat un angajament ferm.



12