Primăria Municipiului Constanţa şi Poliţia Municipală au semnat la începutul lunii o anexă la Protocolul de Cooperare care vizează apărarea proprietăţilor publice şi private, protecţia valorilor şi a persoanelor, reducerea criminalităţii stradale şi menţinerea unui climat de ordine şi linişte publică în Constanţa. Este un proiect pilot, care se desfăşoară timp de 30 de zile, în zona centrală a Constanţei, în urma evenimentelor infracţionale multiple înregistrate în ultima perioadă în această zonă. Proiectul pilot este aproape de final, 29 februarie fiind ultima zi. Reprezentanţii Poliţiei municipale îşi desfăşoară activitatea în comun cu agenţii societăţilor de pază care au contract cu Primăria Constanţa. Potrivit afirmaţiilor directorului Direcţiei Servicii Publice din cadrul Primăriei Constanţa, Ionel Pilat, protocolul a fost semnat şi demarat din 5 februarie şi vizează identificarea autorilor de fapte penale în zona centrală a oraşului. În perioada 14-24 februarie, echipele mixte au intervenit pentru 15 evenimente, însă au constatat o singură infracţiune şi au reţinut un infractor. Sancţiunile aplicate au fost în număr de 40, cu o valoare totală de 4.168 lei. “Patrulele mixte formate din poliţişti şi agenţi de pază care au contract cu Primăria îşi vor continua serviciul de patrulare în patru zone stabilite de comun acord cu Poliţia locală şi vor aduce la cunoştinţa publicului toate infracţiunile sau contravenţiile care vor fi înregistrate pînă la sfîrşitul acestei luni“, a declarat Pilat. El a precizat că experimentul care se derulează în această perioadă are la bază protocolul de colaborare cu Primăria Constanţa şi se va încheia pe 1 martie. “Dacă primarul Radu Mazăre va hotărî să continuăm această colaborare cu Poliţia locală, vom implementa proiectul la nivelul întregului oraş“, a mai spus Pilat.