Administraţia locală constănţeană a reuşit, în ultimii opt ani, să rezolve multe din problemele oraşului, majoritatea proiectelor realizate la nivelul municipiului fiind finanţate cu bani din bugetul local. Pînă în prezent însă, nu s-a reuşit reabilitarea zonei peninsulare, ca urmare a faptului că administraţia locală a fost nevoită să pună în aplicare prevederile Legii 10/2001 privind restituirea proprietăţilor. Procesul a fost unul greoi şi îndelungat, care, de fapt, nici în prezent nu s-a încheiat. Municipalitatea a încercat în mai multe rînduri să introducă zona peninsulară într-un program european de reabilitare, însă de fiecare dată s-a lovit de „virgulele“ şi interpretările legilor româneşti, dar şi ale celor europene. Studiile de fezabilitate pentru zona peninsulară se află într-un stadiu avansat, urmînd ca, în decursul acestui an, să aibă loc discuţii cu reprezentanţii Uniunii Europene pentru a se stabili modalitatea de finanţare a reabilitării faţadelor clădirilor care sînt proprietate privată. Pînă acum nu a fost găsită o soluţie pentru că, la nivel de România, Codul fiscal nu ajută prea mult autorităţile locale. Directorul Direcţiei Programe şi Dezvoltare din cadrul Primăriei Constanţa, totodată administratorul delegat al Zonei Metropolitane Constanţa, Ani Merlă, a declarat că una dintre priorităţile municipalităţii este reabilitarea zonei peninsulare. După discuţiile cu specialiştii europeni, reprezentanţii administraţiei publice se pregătesc acum să intre în linie dreaptă cu proiectele de reabilitare. „În primul rînd, ne-au solicitat să realizăm o legătură între cele două zone turistice ale Constanţei, respectiv Portul turistic Tomis şi terminalul de pasageri din staţiunea Mamaia. Este o veche dorinţă a noastră, a tuturor constănţenilor. Încercăm astfel să punem în valoare zona de faleză şi realizăm acea şosea de coastă a Constanţei. Un al doilea proiect va consta în transformarea zonei din Piaţa Ovidiu într-o zonă pietonală şi în reabilitarea întregului spaţiu public de acolo, inclusiv spaţiile verzi, faţadele, ceea ce înseamnă scările de coborîre spre portul Tomis şi spre zona de agrement de la malul mării. Un alt proiect va fi acela de a reabilita anumite străzi, infrastructura rutieră şi transformarea străzilor respective în zone pietonale“, a afirmat Ani Merlă. E a mai spus că există posibilitatea ca proprietarii imobilelor naţionalizate din zona peninsulară să fie obligaţi şi sprijiniţi de Primărie să-şi reabiliteze casele.