Primăria Municipiului Constanţa, împreună cu Poliţia Municipală, au semnat la începutul acestei luni o anexă la Protocolul de Cooperare care vizează apărarea proprietăţilor publice şi private, protecţia valorilor şi a persoanelor, reducerea criminalităţii stradale şi menţinerea unui climat de ordine şi linişte publică în Constanţa. Este un proiect pilot care se va desfăşura timp de 30 de zile în zona centrală a Constanţei, din cauza evenimentelor infracţionale multiple înregistrate în ultima perioadă în această zonă. Reprezentanţii Poliţiei municipale îşi vor desfăşura activitatea în comun cu agenţii societăţilor de pază care au contract cu Primăria Constanţa. Potrivit afirmaţiilor directorului Direcţiei Servicii Publice din cadrul Primăriei Constanţa, Ionel Pilat, protocolul a fost semnat şi demarat din 5 februarie şi a vizează identificarea autorilor de fapte penale în zona centrală a oraşului. În perioada 5-13 februarie, echipele mixte au intervenit pentru 10 evenimente, însă au constatat o singură infracţiune şi au reţinut patru infractori. Sancţiunile aplicate au fost în număr de 57, cu o valoare totală de 5.154 lei. “Patrulele mixte formate din poliţişti şi agenţi de pază care au contract cu Primăria îşi vor continua serviciul de patrulare în patru zone stabilite de comun acord cu Poliţia locală şi vor aduce la cunoştinţa publicului toate infracţiunile sau contravenţiile care vor fi înregistrate pînă la sfîrşitul acestei luni“, a declarat Pilat. El a mai precizat că în condiţiile în care se va constata că sistemul de colaborare este eficient acest gen de acţiuni comune va fi extins şi implementat la nivelul întregului municipiu.