PRIMUL TRONSON Unul din proiectele pe care municipalitatea constănţeană l-ar fi terminat demult dacă portocaliii de la putere nu s-ar fi opus este cel al şoselei de coastă. Încăpăţânarea pedeliştilor de a nu aviza şi aproba acest proiect a făcut ca municipiul Constanţa să piardă în două rânduri banii europeni alocaţi. Cu toate aceste piedici, municipalitatea a continuat să creadă că şoseaua de coastă se va finaliza la un moment dat. Ieri, consilierii locali constănţeni au aprobat, în cadrul şedinţei extraordinare, trei hotărâri ce fac referire la primul tronson al şoselei de coastă. “Fiind vorba de un proiect foarte amplu, am decis să împărţim şoseaua de coastă în trei tronsoane. Astăzi (n.r. - ieri) a fost aprobat proiectul pentru primul tronson, ce va avea o lungime de 2,6 kilometri, care va porni de la Comandamentul Marinei şi se va termina în dreptul străzii Mihai Eminescu. În cadrul proiectului, în valoare de 10 milioane de euro, se vor construi 1,8 kilometri de drum de acces, vor fi reabilitaţi 0,8 km de drum existent, vor fi create 326 de locuri de parcare şi vor fi amplasate 164 de corpuri de iluminat. De asemenea, în cadrul acestui proiect vor fi amenajaţi din punct de vedere urbanistic aproximativ 6.000 de km pătraţi. Tot în cadrul proiectului, va fi realizat un funicular pentru persoanele cu dizabilităţi, la intersecţia b-dului Ferdinand cu str. Mircea cel Bătrân, dar şi o pasarelă pietonaleă în zona de descărcare”, a declarat directorul Direcţiei Programe Europene din cadrul Primăriei Constanţa, Ani Merlă.
RECLAMAŢIE Acest proiect este printre ultimele pe care municipalitatea constănţeană le va depune. “Eforturile Primăriei Constanţa şi cele ale reprezentanţilor Zonei Metropolitane Constanţa au fost săptămâna trecută recunoscute, la şedinţa de la Ploieşti, unde au participat reprezentanţii polilor naţionali de creştere. În urma analizelor făcute, Polul Naţional de Creştere Zona Metropolitană Constanţa se află pe primul loc la nivel naţional, în ceea ce priveşte gradul de depunere a proiectelor dar, din nefericire, pe penultimul loc la contractele semnate. În prezent, avem depuse 85% din proiecte, urmând ca după depunerea proiectului cu şoseaua de coastă şi a altor două proiecte să finalizăm procesul. Din nefericire, proiectul cu teleschiul de pe lacul Siutghiol nu va mai fi depus din cauza unor dispute juridice. Însă, vreau să spun că vom depune proiectul de reabilitare a podului IPMC şi un proiect de extindere a sistemului de iluminat în zonele unde este nevoie”, a declarat viceprimarul Constanţei Decebal Făgădău. El a precizat că, spre deosebire de alţi poli de creştere, proiectele de la Constanţa au fost verificate în cel mai mic amănunt. “Şi în condiţiile în care ne-au verificat şi ultima literă din documente, tot am reuşit să depunem mai multe proiecte decât orice alt pol naţional de creştere. Mai mult decât atât, în urmă cu câteva zile, Ministerul Dezvoltării ne-a anunţat că dacă nu depunem proiecte până la 15 decembrie, va lua banii de la toţi polii de creştere şi îi va folosi pentru reabilitarea termică. Nu ştiu dacă poate face aşa ceva având în vedere că fondurile au venit explicit pentru polii de creştere”, a spus Făgădău. La rândul său, primarul Radu Mazăre a declarat că întârzierea proiectelor este cauzată de obţinerea multitudinii de avize de la instituţiile statului. “Cu toate greutăţile obţinerii acestor avize, pentru proiectele de la Constanţa am reuşit să le luăm, şi să fim primii în ţară în ceea ce priveşte gradul de depunere. Cât priveşte semnarea contractelor de finanţare, eu voi mai aştepta până în luna ianuarie 2012. Dacă nu vor fi semnate proiectele până atunci, mă voi adresa direct Uniunii Europene unde o voi reclama pe madam Nuţi, reclamaţia urmând a veni din partea mea şi a Consiliului Local Municipal”, a spus Mazăre.