În cadrul Complexului Expoziţional ROMEXPO - Tîrgul Internaţional Bucureşti, debutează, astăzi, cea de-a XVI-a ediţie a Tîrgului Internaţional de Turism (ITF 2006). La această ediţie şi-au anunţat participarea peste 200 de firme din 15 ţări: Austria, Bulgaria, Egipt, Germania, Grecia, Israel, Italia, Liechtenstein, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Portugalia, Republica Moldova, România şi Turcia, iar suprafaţa ocupată este de aproape 7.500 mp. Expozanţii ITF 2006 îşi vor focaliza ofertele către petrecerea sărbătorilor de iarnă, turismul balnear prezentînd, de asemenea, o ofertă consistentă, care urmează tendinţele de dezvoltare a acestui sector. Noutăţile acestei ediţii sînt: Salonul România ca destinaţie turistică, care reprezintă o dezvoltare a proiectelor anterioare privind promovarea potenţialului turistic al ţării, Salonul Francofoniei, la care participă principalele ţări francofone, Salonul Turismului Rural şi Salonul Turismului Balnear. Tot în cadrul ITF 2006 vor fi prezente mai multe universităţi, în special din Capitală, care îşi prezintă oferta educaţională pentru domeniul turismului şi care promovează acţiunile studenţeşti ale cluburilor universitare de turism, Administraţiei Monumentelor şi Patrimoniului Turistic şi cele mai importante publicaţii din domeniul turismului. Tot în categoria noutăţilor se încadrează şi organizarea simpozionului “Cele mai bune practici de turism din România”, eveniment organizat de către Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT). La eveniment vor fi prezentate diferite afaceri de succes, pentru a se demonstra că acestea pot exista şi în domeniul privat. În acest fel, se doreşte încurajarea altor întreprinzători în vederea accelerării activităţilor întreprinse pentru creşterea calităţii produselor, dezvoltarea produselor şi modificarea comportamentului de piaţă. De asemenea, va fi organizată şi o conferinţă cu tema “Turismul românesc pe piaţa comunitară”.
În cadrul ITF va fi organizată şi cea de-a IV-a ediţie a Salonului Naţional de Fotografie Turistică, avînd ca temă centrală – “Călător în România”. Totodată, acestei ediţii îi va fi adaugată o nouă categorie de concurs – “Lumea văzută de fotografi români”. Nelipsit de la ediţia 2006 va fi şi Salonul de Sport şi Agrement, acesta oferind o gamă variată de produse şi servicii sportive şi de petrecere a timpului liber. Potrivit celor declarate de către preşedintele ANAT Regiunea Sud-Est, Corina Martin, judeţul Constanţa va fi reprezentat la tîrg de mai multe agenţii de turism care, deşi nu vor avea un stand propriu, vor merge pentru a încheia contracte. Tîrgul poate fi vizionat în perioada 19-22 octombrie, între orele 10.00 şi 18.00, intrarea fiind permisă doar pe baza biletului de intrare, a invitaţiilor de specialist distribuite de expozanţi şi organizatori sau a invitaţiilor on-line, care pot fi descărcate, gratuit, de pe site-ul manifestării.
În aceeaşi perioadă, ROMEXPO va găzdui şi expoziţia internaţională pentru vinuri, băuturi alcoolice şi nealcoolice, echipamente de producţie şi ambalaje pentru băuturi, tutun şi cafea Expo Drink 2006. Ajunsă la cea de a X-a ediţie, manifestarea va reuni 61 de firme din nouă ţări: Bulgaria, Germania, Italia, Marea Britanie, Polonia, Republica Moldova, România, Serbia şi Ungaria şi va ocupa o suprafaţă de peste 3.000 mp.