După patru ani de încercări, timp în care s-a pierdut o finanţare comunitară nerambursabilă de şapte milioane de euro din cauza capriciilor fostului ministru al Mediului, Sulfina Barbu, Primăria Constanţa este pregătită să „întoarcă oraşul cu faţa la mare”, prin construirea şoselei de coastă, care leagă zona istorică a oraşului de staţiunea Mamaia. Proiectul este posibil după ce, ieri, deputaţii au votat cu 223 de voturi „pentru”, 2 „împotrivă” şi 2 „abţineri”, actul normativ de modificare a OUG 202/2002, care interzicea autorizarea de construire de noi şosele în banda litorală, de 50 - 150 de metri, paralelă cu linia ţărmului sau în zonele protejate. Proiectul legislativ care să permită construirea şoselei de coastă a fost iniţiat de deputaţii PSD de Constanţa, Alexandru Mazăre, Eduard Matin şi regretatul Corneliu Dida, înlocuit de Lucian Băluţ. Este a doua oară cînd un proiect care vizează modificarea Legii costiere, iniţiat de parlamentarii social democraţi constănţeni, ajunge pe masa Camerei Deputaţilor, primul proiect legislativ fiind blocat de votul împotrivă al PD-L. „Amenajarea şoselei de coastă este absolut necesară pentru că, fără acest proiect, nu se poate vorbi despre dezvoltarea turistică durabilă a municipiului Constanţa şi implicit, a staţiunii Mamaia. Practic, şoseaua este o normalitate, peste tot în lume oraşele riverane beneficiind de avantajele aduse de o astfel de şosea. Puteam şi noi să avem această lege aprobată de acum un an şi jumătate. Sulfina Barbu s-a opus atunci. Acum putem discuta altfel. Este o lege de care vor beneficia toţi constănţenii”, a spus Alexandru Mazăre. El a adăugat că, după adoptarea legii în plenul Camerei Deputaţilor, actul normativ va merge la promulgare, la preşedintele Traian Băsescu. “Le amintesc constănţenilor că preşedintele, care se declară a fi constănţean, a respins legea privind transferul unor acţiuni de la Aeroportul Kogălniceanu către Consiliul Judeţean Constanţa şi a fost nevoie să mai trecem odată actul normativ prin Parlament, a respins legea prin care Primăria Constanţa urma să devină acţionară în Portul Constanţa şi acum o promovăm pentru a doua oară în Parlament, iar acum sperăm să nu se împotrivească şi visului constănţenilor de a avea o şosea de coastă”, a mai spus deputatul constănţean. De asemenea, Alexandru Mazăre a adăugat că, ieri, în plenul Camerei, Sulfina Barbu, oponentul principal al construirii şoselei de coastă, a făcut presiuni pe lîngă toţi parlamentarii pentru a împiedica proiectul “Riviera Tomis”, numai că, după cum s-a văzut din numărul de voturi “pentru”, fostul ministru al Mediului “a rămas cu buza umflată”. Un alt parlamentar care a contribuit la promovarea proiectului de lege este social democratul Lucian Băluţ: “Parlamentul a validat politica economică a parlamentarilor PSD de Constanţa. Acesta este marele cîştig. Parlamentul a aprobat tipul de politică economică pe care l-am avansat”. La rîndul său, primarul Constanţei, Radu Mazăre, a declarat că şoseaua de coastă va avea patru benzi, două pe fiecare sens de mers, şi va lega Portul turistic Tomis de intrarea în Mamaia. “Vom întoarce oraşul cu faţa la mare. Dacă ne apucăm în 2009, şoseaua poate fi gata în doi ani”, a spus Mazăre, care a adăugat că şoseaua va fi construită cu fonduri de la Uniunea Europeană.