Constanţa şi Krems, pe noul Drum al Mătăsii

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Constanţa şi Krems, pe noul Drum al Mătăsii

Eveniment 10 Octombrie 2014 / 00:00 619 accesări

Pe 9 octombrie 2014 a avut loc ediţia a noua a “Zilei Portului Constanţa la Krems”, eveniment organizat în Austria de Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime (CN APM) SA Constanţa, cu sprijinul Mierka Donauhafen Krems şi al companiilor de operare portuară Chimpex, Comvex, Romcargo Maritim, TTS Group şi United Shipping Agency. Peste 200 de delegaţi din 14 ţări, reprezentând companii de transport naval, logistică, industrie portuară, agenturare, servicii de import-export, au luat parte la evenimentul de la Krems, care îşi propune în fiecare an un plan mai eficient de promovare a Portului Constanţa, de identificare a unor oportunităţi de afaceri pentru atragerea traficului de mărfuri pe Dunăre, precum şi stabilirea de noi contacte şi colaborări în acest sens. „Ziua Portului Constanţa la Krems“ s-a bucurat de susţinerea Ambasadei României în Austria, prin Excelenţa sa Silvia Davidoiu, ambasadorul României, prezentă pentru a cincea oară la eveniment, dar şi de sprijinul Ministerul Transporturilor, reprezentat de directorul Direcţiei Navale, Viorel Olea.

În premieră, la „Ziua Portului Constanţa la Krems“ au participat împreună reprezentanţii porturilor Batumi (Georgia) și Baku (Azerbaidjan), pentru a promova o viitoare conexiune de transport între Marea Caspică şi Europa, prin Marea Neagră, respectiv Portul Constanţa. ”Au fost făcute deja demersuri pentru ca Portul Constanţa împreună cu porturile Batumi şi Baku să genereze o punte economică viabilă şi eficientă între Constanţa, ca poartă de acces în UE, şi porturile Mării Caspice, avându-le pe Batumi şi Poti puncte strategice în această viitoare conexiune de transport şi logistică”, a declarat directorul general al CN APM SA, Valeriu Nicolae Ionescu.

Pe lângă coordonata de promovare a porturilor maritime româneşti şi stabilirea unui cadru favorabil pentru creşterea traficului pe Dunăre, elementul de noutate al evenimentului de la Krems l-a constituit interesul arătat pentru noile relaţii economice cu porturile din Marea Caspică, prin intermediul porturilor georgiene. Astfel, Dunărea reprezintă o legătură eficientă cu Europa Centrală, asigurând posibilitatea transportării unor cantităţi mari de marfă înspre şi dinspre zona Mării Caspice. ”Ediţia din acest an este dedicată unei revigorări a Drumului Mătăsii, iar Constanţa se doreşte a fi puntea de legătură între ţările din Caucaz şi Europa Centrală. Astfel, acest eveniment devenit tradiţional și aşteptat de protagoniştii industriilor de transport îşi măreşte atractivitatea prin invitarea porturilor din Caucaz şi estul Mării Negre, cu care Constanţa are strânse legături”, a subliniat Alexandru Capatu, reprezentantul Portului Constanţa în Austria.

Ilia Tsivadze, directorul general al Portului Batumi, Georgia, a ţinut să precizeze că, alături de Portul Baku, dar şi de companii private din Turcia şi Europa Centrală şi de Est, Portul Batumi îşi asumă responsabilitatea revitalizării unui Drum al Mătăsii al secolului 21. ”TRACECA este implicată în dezvoltarea relaţiilor comerciale, printr-un coridor care uneşte Europa Vest şi Centrală cu Asia Centrală şi de Sud-Est”, a mai adăugat Tsivadze. În cadrul Zilei Portului Constanţa, după închiderea sesiunii de prezentări, pe durata unui networking lunch, reprezentanţii companiilor participante au avut oportunitatea de a stabili noi contacte de afaceri.

Portul Constanţa face parte dintr-un proces de dezvoltare a unor relaţii bilaterale direcţionate spre realizarea unei reţele complexe de schimburi de mărfuri, România propunându-și să încheie parteneriate solide cu porturi importante din Europa, Caucaz şi Orientul Mijlociu, mizându-se pe poziţia strategică a Portului Constanţa la Marea Neagră şi conexiunea sa cu Dunărea ca avantaj major, în contextul dezvoltării comerţului regional şi global.



12