Constanța va avea stații de încărcare a mașinilor electrice. Cine le va folosi?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Chei suntem, tichie de mărgăritar ne trebuia

Constanța va avea stații de încărcare a mașinilor electrice. Cine le va folosi?

Administrație 17 Noiembrie 2016 / 09:30 3264 accesări

Mașinile electrice și cele hibrid reprezintă mama inovației în materie de tehnologie ecologică. Nu trebuie să fii om de știință ca să îți dai seama că, dacă măcar un sfert dintre conducătorii auto din lume ar avea mașini hibrid, emisiile de gaze poluante ar scădea simțitor, iar planeta ne-ar mulțumi pentru asta. Din păcate, mulți evită să își cumpere mașini electrice sau hibrid, chiar dacă și-ar permite din punct de vedere financiar, pe motiv că nu au unde să le alimenteze. Din fericire, această problemă este în curs de rezolvare... cel puțin pentru constănțeni, pentru că vor fi construite stații de alimentare a mașinilor electrice. Cine va beneficia de ele rămâne de văzut.

La nici trei luni după ce Administrația Fondului pentru Mediu anunța lansarea unui program de tip „tichie de mărgăritar” prin care era finanțată instalarea rețelelor de alimentare a mașinilor electrice și hibrid, autoritățile constănțene au început deja să ia primele măsuri în acest sens. La cea mai recentă ședință a Consiliului Local Constanța, ce a avut loc în 31 octombrie, aleșii au aprobat, printre altele, un proiect de hotărâre privitor la transmiterea către SC Enel Distribuție Dobrogea SA a dreptului de a folosi mai multe parcări de pe raza municipiului, pentru a instala stații de alimentare a mașinilor electrice și hibrid. Potrivit documentului, vor fi amenajate locuri de încărcare a autovehiculelor în nouă zone: Casa de Cultură (Aleea Daliei), Complexul Sportiv „Badea Cârțan“ (intersecția dintre Aleea Stadionului și strada Badea Cârțan), parcarea de la Aqua Magic (bulevardul Mamaia), parcarea supraetajată din zona Albatros - stațiunea Mamaia, intersecția dintre aleile Siracuza și Olimpia din Mamaia Nord, Parcul de la Gară (bulevardul 1 Decembrie), Teatrul Național de Operă și Balet „Oleg Danovski” (strada Mircea cel Bătrân), intersecția de la Cora Brătianu - zona BIG (strada Dezrobirii) și Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Ap. Andrei” (strada Nicolae Iorga). Nu minimizăm importanța unui asemenea proiect, însă tare ne temem că stațiile respective vor sta mai mult degeaba. Chiar dacă piața autoturismelor electrice și hibrid este în plină creștere, sunt destul de puține asemenea mașini în România și mult mai puține în Constanța.

PIAȚA MAȘINILOR HIBRID E VIOAIE

Potrivit ultimelor centralizări, românii cumpără din ce în ce mai multe autoturisme electrice și hibrid. Aproape 700 de astfel de mașini au fost comercializate în România în primele nouă luni din 2016, cu 108,1% mai multe decât în aceeași perioadă a anului 2015, potrivit datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Autoturisme. În topul celor mai vândute mașini hibrid din România se află Toyota (483 de automobile), Lexus (116) și Land Rover (4). În privința mașinilor exclusiv electrice, primul loc în top este ocupat de BMW, cu 35 de autoturisme, urmat de Volkswagen (10), Mercedes-Benz și Volvo (câte 9), Mitsubishi (6), Renault (3) și Porsche (2).



12