La Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Constanţa ajung, destul de des, persoane care vor să reclame fie atitudinea necorespunzătoare a unor medici sau farmacişti, fie diferite cazuri medicale care nu au fost rezolvate. “După ce primim plîngerile, mergem la locul unde ni s-a spus că există nereguli. În momentul în care ajungem la o farmacie, unde pacientul ne-a semnalat, să zicem, că farmacistul nu i-a dat medicamentul cu preţul cel mai mic, ci i l-a dat pe cel mai scump, ne uităm şi în condica de sugestii şi reclamaţii, deoarece ne gîndim că poate au mai existat astfel de cazuri şi ne-ar fi mai uşor să dovedim neregulile. Din păcate, acele caiete sînt goale, deoarece niciun pacient nu le completează. Îmi doresc ca bolnavilor să nu le fie teamă să scrie în condica de sugestii şi reclamaţii ce îi deranjează şi să ne ajute să aflăm şi noi unde se fac greşeli”, a declarat directorul Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate, dr. Liviu Mocanu.
O situaţie asemenătoare este şi la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă unde pe fiecare secţie, la vedere este montată o cutie din tablă, de culoare verde, pe care este scris cu litere vopsite cu alb: “Sugestii şi reclamaţii”. Acestea au fost montate anul trecut, dar se pare că pacienţii nu se prea îngrămădesc să îşi spună păsul în acest mod. “Pacienţii nu au pus niciodată în cutia de Sugestii şi Reclamaţii vreo hîrtie pe care să fie menţionată vreo nemulţumire”, a declarat directorul Spitalului Judeţean, dr. Tiberiu Ioan Tofolean. Pacienţii, pe de altă parte, spun că ar avea multe nemulţumiri, dar că le este teamă să pună vreo hîrtie în acea cutie. “Dacă mă vede vreo asistentă cînd pun ceva la cutie, se va răzbuna pe mine. Ar fi multe lucruri de spus, de rău, despre ce se întîmplă în acest spital, dar nu am curaj, deoarece acest lcuru s-ar putea întoarce împotriva mea”, a spus Maria Ghiţă, o pacientă a spitalului.