Un pas important s-a înregistrat marți, 24 decembrie, pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din zona litorală a Mării Negre.
Un număr de 11 oferte au fost depuse pentru proiectarea și execuția Autostradei Litoralului, cunoscută și sub numele de Alternativa Techirghiol.
Printre ofertanți se numără companii de renume din Turcia, România, Italia, Ucraina și Bulgaria.
Ofertele provin de la:
- Asocierea CONSTRUCTII ERBASU SA (lider) – CONCELEX SRL – X-WAY INFRASTRUCTURE SRL (România)
- Asocierea AUTOMAGISTRAL PIVDEN LLC (lider) - GOTT STRASSE S.R.L. - PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L. - NVO “TRANSINZHINIRYNG” S.R.L. - МAST-BUD LTD (Ucraina – România)
- DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
- Asocierea IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (lider) - ROTARY CONSTRUCTII MENTENANTA SA (Turcia – România)
- Asocierea ITINERA S.p.A (lider) - SAIPEM S.p.A. (Italia)
- KALYON INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)
- Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (lider) - OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia)
- Asocierea MAPA INSAAT VE TICARET A.S. (lider) - GUNAL INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia)
- Asocierea ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş. (lider) - STRACO HOLDING SRL (Turcia – România)
- Asocierea TRACE GROUP HOLD PLC (lider) - BOG'ART SRL - GP GROUP JSC - OYL COMPANY HOLDING AG S.R.L. (Bulgaria – România)
- WEBUILD SPA – MILANO (Italia)
Proiectul, care se va întinde pe un traseu de 30,59 km, este planificat să includă două benzi de circulație pe fiecare sens, 31 de structuri majore cum ar fi poduri și viaducte, și va trece prin orașele Techirghiol și Eforie și comunele Cumpăna, Agigea, Topraisar, Tuzla și 23 August.
Unul dintre obiectivele principale ale acestei autostrăzi este de a conecta eficient Autostrada de centură a Constanței (A4) cu DN39B, promițând o reducere semnificativă a timpului de deplasare.
Finanțarea proiectului, în valoare de 4,36 miliarde de lei fără TVA, va fi acoperită din fonduri externe nerambursabile, prin cadrul Programului Transport 2021 - 2027. Durata contractului este estimată la 48 de luni, divizată în 12 luni pentru proiectare și 36 luni pentru execuție, marcând un pas semnificativ în avansarea infrastructurii rutiere moderne în România.