Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) solicită ca, din 2010, Programul „Rabla”, de înnoire a parcului auto naţional, să înceapă în prima zi lucrătoare a anului. “Dorim ca, din 2010, lucrurile să fie reglementate din timp, astfel încît, în prima zi lucrătoare să înceapă Programul “Rabla”, şi nu după patru-cinci luni”, a declarat, ieri, preşedintele ACAROM, Constantin Stroe. El a spus că pentru relansarea pieţei auto nu este suficientă doar prima de casare de 900 de euro şi că este nevoie ca şi sistemul de finanţări să fie deblocat. “În două-trei luni vom mai avea continuitate în producţia internă, dar după aceea, nu garantăm. Trebuie să se dezgheţe şi finanţările, să avem un sistem bancar relaxat. Avem nevoie de o restructurare internă a producătorilor de componente şi de un sprijin pentru Dacia şi Ford. Toate acestea, pentru relansarea cererii de maşini”, a spus Stroe. Amintim că programul “Rabla” a început pe 10 martie, odată cu publicarea cotelor pentru fiecare marcă, cu o săptămînă întirziere faţă de ultimul termen avansat de ministrul Mediului. Numărul total de locuri în ediţia din 2009 a programului de înlocuire a parcului auto naţional a crescut la 60.000, faţă de 40.000 în 2008. Prima de casare primită de cei care îşi dau la fier vechi maşina a fost majorată la 3.800 de lei pe unitate, comparativ cu 3.000 de lei în 2008.
Prima de casare pentru maşinile vechi ar putea fi plătită şi în euro
Începînd cu 2010, prima de casare acordată pentru scoaterea din circulaţie a maşinilor uzate ar putea fi plătită în euro, a anunţat, ieri, premierul Emil Boc, care a declarat, de asemenea, că va discuta cu oficialii Ministerului de Finanţe şi cei ai Ministerului Mediului pe această temă. „În principiu, este o propunere de bun simţ şi nu văd, din punct de vedere economic, care ar fi impedimentul”, a declarat Emil Boc. El a precizat însă că măsura poate fi analizată doar din perspectiva introducerii ei în 2010.