După ce, în ultimii ani, drumurile din România au fost lăsate de izbelişte, acum, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, dă impresia că ar vrea, în al 12-lea ceas, să-şi facă treaba, în speranţa că poate va reuşi reabilitarea Cabinetului din care face parte în ochii alegătorilor. Demnitarul a declarat că „debandada din implementarea contractelor pe construcţii de drumuri, căi ferate şi căi navale în România trebuie să se oprească”. Mai mult, ea invită firmele străine de construcţii care nu îşi respectă contractele pentru lucrări la infrastructură să plece în ţările lor, spunând că există un aeroport cu un terminal nou şi că le vor fi asigurate bilete la business class. „Prin noile contracte, toţi constructorii sunt obligaţi să aibă grafice de execuţie cu şase termene intermediare. Nerespectarea unuia dintre ele atrage după sine o penalizare de 500.000 de euro, iar pentru fiecare zi de întârziere o suplimentare a penalizării de 0,1% pe zi din valoarea contractului. În momentul în care se ajunge la o valoare de 15% din contract, atunci acesta se reziliază”, a afirmat Anca Boagiu. Având în vedere că, în anumite cazuri, întârzierile se datorează incompetenţei reprezentanţilor Ministerului Transporturilor, constructorii trebuie să se aştepte la sancţiuni pe care nu le vor putea evita, oricât de serioşi ar fi. Aşa s-a întâmplat şi în cazul francezilor de la Colas, care au fost traşi la răspundere pentru încetarea lucrărilor la tronsonul Cernavodă - Medgidia al Autostrăzii Soarelui, deşi Ministerul Transporturilor nu le-a pus la dispoziţie terenul pe care să lucreze. De asemenea, mulţumită „profesionalismului” mai marilor din minister, sectoarele de autostradă care au fost finalizate vor trebui reabilitate pe mari porţiuni, în acea perioadă calitatea nemaiconstituind o prioritate pentru guvernanţii portocalii, proaspăt aleşi. Nu mai punem la socoteală transportul feroviar aflat într-o continuă degradare. Din păcate, pentru angajaţii Ministerului nu sunt prevăzute sancţiuni.