Construirea reactoarelor 3 și 4 și autostradă Constanța-Gdansk

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Construirea reactoarelor 3 și 4 și autostradă Constanța-Gdansk

Economie 11 Octombrie 2020 / 09:06 1690 accesări
Reactoarele 3 și 4, CNE Cernavodă

Reactoarele 3 și 4, CNE Cernavodă

SUA s-au angajat să contribuie la construirea reactoarelor 3 și 4 de la centrala de la Cernavodă și la retehnologizarea unității 1.

Va fi un consorțiu euroatlantic. La Washington a fost parafat acordul între guvernele român și american și un Memorandum prin care se asigură finanțarea de miliarde de dolari.
Înacelași timp, ambasadorul SUA în România s-a referit și la o autostradă care să lege Constanța de orașul polonez Gdansk.

Ministrul Economiei, Virgil Popescu, a declarat pentru TVR că va fi un consorțiu româno-american-canadian și francez:

Din punct de vedere tehnic, practic în momentul de față Nuclearelectrica va trebui să definitiveze consorţiul și am spus că va fi un consorțiu româno-american-canadian și francez, până la sfârşitul anului. Practic, decizia de investiţie va fi în prima parte a anului viitor. Aşa cum a spus şi premierul Orban și cum susțin și eu, termenul pentru reactoarele 3 și 4 este 2030.

Acesta a mai adăugat că SUA s-au angajat să găsească finanțare folosind Banca de Import Export a SUA și fondul investițional

Memorandum prin care SUA prin această Bancă de Export-Import a lor acordă cel mai mare pachet de finanţare de până acum unui stat, de 7 miliarde de dolari, pentru investiţii în proiecte din domeniul energiei nucleare, gaze naturale şi infrastructură.

La Washington, ambasadorul american în România a lansat informația privind construirea unei autostrăzi și a unei linii de cale ferată care să lege Constanța de Gdansk.

Proiectul Rail-2-Sea vizează construirea unei linii de cale ferată cu dublă utilizare civilă-militară între portul Gdansk și portul Constanța. Acest proiect are ca obiectiv principal modernizarea unor coridoare feroviare atât pentru utilizarea comercială cât și pentru transportul rapid al forțelor și echipamentelor militare pe teritoriul României, cu o lungime totală de 3663 km, între Portul Gdansk și Portul Constanța care va traversa patru state: Republica Polonă, Republica Slovacă, Ungaria și România.

Proiectul Via Carpatia are ca obiectiv principal crearea unui coridor de transport din partea de nord a Europei spre sud, prin Lituania, Polonia, Slovacia, Ungaria, România, Bulgaria și Grecia, ca o nouă conexiune de autostradă între nordul și sudul Europei, integrând sistemul de transport al statelor participante.

Ministrul Economiei consideră că proiectele de anvergură cu partea americană nu vor fi afectate de mișcările pe scena politică, având în vedere alegerile care vor avea loc în ambele țări.



12