Consumatorii din România se bucură cel mai puţin drepturile lor!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
„E dreptul tău! Acţionează!” În UE

Consumatorii din România se bucură cel mai puţin drepturile lor!

Eveniment 06 Iunie 2012 / 00:00 359 accesări

Românii se clasează printre consumatorii din UE care se bucură cel mai puţin de drepturile lor şi trebuie să ştie care sunt acestea, a declarat, ieri, comisarul pentru Sănătate şi Consumatori, John Dalli, într-un mesaj video transmis cu ocazia lansării campaniei „E dreptul tău! Acţionează!”. „Legislaţia UE a acordat consumatorilor din România drepturi, atât la nivel naţional, cât şi atunci când călătoresc în alte ţări ale UE (...) Dar adoptarea de legi este doar un pas înspre a oferi mai multe drepturi consumatorilor”, a afirmat comisarul european, adăugând că, potrivit unui Eurobarometru realizat anul trecut, românii se clasează printre consumatorii ”care se bucură cel mai puţin de drepturile lor”. Românii ”trebuie să ştie unde pot găsi informaţiile şi consilierea adecvate atunci când se confruntă cu o problemă”, a spus Dalli. Comisarul european a oferit câteva exemple concrete privind obiectivele campaniei de informare. „Dacă nu vă place un produs pe care l-aţi cumpărat online, puteţi să vă anulaţi achiziţia în termen de 10 zile de la livrare şi să vi se returneze banii. Dacă un video player pe care tocmai l-aţi cumpărat nu funcţionează corespunzător, magazinul de unde l-aţi cumpărat trebuie să îl repare gratis sau să-l înlocuiască”, a exemplificat Dalli, precizând că un alt scop al campaniei este să transforme cetăţenii români în ”consumatori mai încrezători” şi să-i încurajeze să-şi apere drepturile. Totodată, comisarul european pentru Sănătate şi Consumatori a subliniat că asociaţiile de consumatori trebuie să se apropie de consumatori şi ”să le demonstreze că pot furniza consiliere şi informaţii utile şi fiabile”. În plus, Centrul european al consumatorilor poate oferi ajutor în cazul problemelor transfrontaliere în alte ţări ale UE. Oficialul a menţionat faptul că această campanie îşi propune să implice şi comunitatea de afaceri din România. „Ca să respecte drepturile consumatorilor, întreprinderile, atât cele mari, cât şi cele mici, trebuie să le cunoască”, a spus comisarul. Campania „E dreptul tău! Acţionează!” se va axa pe trei teme majore, şi anume: garanţia produselor, comerţul online şi pachetele de vacanţă. Activităţile desfăşurate includ publicitate TV, print şi online, un website oficial, www.consumatoreuropean.ro, un program de dezbateri cu comunitatea de afaceri şi evenimente publice în aeroport, centre de cumpărături, supermarketuri şi maternităţi, activităţi care se vor desfăşura pe o perioadă de 12 luni.



12