„Există un gol de neinformare în ceea ce-i priveşte pe consumatorii din România”, recunoaşte chiar vicepreşedintele Autorităţii Naţionale a Protecţiei Consumatorilor (ANPC), Samuel Calotă, prezent, ieri, la Constanţa, cu ocazia Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorului. El susţine că sunt puţini români care-şi cunosc cu adevărat drepturile şi că trăim într-o societate care nu este suficient informată, comparativ cu multe alte ţări, unde drepturile sunt cunoscute cu adevărat. Vicepreşedintele ANPC se plânge că oamenii confundă de multe ori atribuţiile instituţiei, rolul Autorităţii în societate. „De exemplu, vor remedierea conflictelor între anumite societăţi comerciale”, spune Calotă, care consideră că toate aceste probleme pot fi remediate cu ajutorul reprezentanţilor mass-media, ei fiind pioni principali în societate. „Rolul reprezentanţilor presei este foarte important. Dacă s-ar face o informare bună, o informare repetată, oamenii ar fi puşi la adăpost”, a mai adăugat reprezentantul ANPC. La rândul său, directorul coordonator al Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorului Constanţa, Mihai Petre, susţine că există un blocaj de informare, dar şi o lipsă de autoinformare a consumatorului. „Începând cu această săptămână vom demara activităţi de consiliere în rândul operatorilor economici, acţiuni care dorim să fie mediatizate de reprezentanţii mass-media”, a declarat Mihai Petre, care are în plan ca operatorul economic să devină partener pentru consumator.