Consumatorii români nu cred că justiţia le apără drepturile

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Studiu

Consumatorii români nu cred că justiţia le apără drepturile

Justiție 07 Iunie 2014 / 00:00 680 accesări

Două treimi dintre consumatorii români nu au încredere că justiţia le poate apăra drepturile, dar, potrivit campaniei “E dreptul tău. Acţionează”, derulată în România în 2012, tot mai mulţi cetăţeni îşi cunosc drepturile. Conform comisarului european Neven Mimica, aflat în vizită în România, această campanie a avut “un impact pozitiv”, ultimul sondaj, realizat în perioada mai-iunie 2013 şi prezentat vineri la Bucureşti, arătând o creştere “a gradului de conştientizare” a drepturilor lor de către consumatorii români. Campania a influenţat activitatea retailerilor, care au înţeles că trebuie să respecte drepturile consumatorilor. “Magazinele care vând electrocasnice, electronice şi agenţiile de voiaj se pare că au înţeles foarte bine acest lucru pentru că şi-au îmbunătăţit imaginea în faţa consumatorilor, iar încrederea în activitatea lor a crescut cu aproximativ 10% comparativ cu 2011”, a precizat comisarul european, avertizând însă că “mai rămân multe de făcut”. Comisarul a explicat afirmaţia prin faptul că un procent important din participanţii la studiu sunt încă de părere că furnizorii de servicii şi retailerii nu le respectă drepturile. “Trei din 10 repondenţi cred că băncile sau alte instituţii de credit nu respectă regulile şi drepturile privind protecţia consumatorilor. 28% dintre consumatori au spus că nu au încredere în furnizorii de internet sau firmele de tip teleshopping”, a spus Mimica. Sondajul arată că, în pofida îmbunătăţirilor, cam două treimi (62%) dintre consumatorii din România încă nu au încredere că sistemul de justiţie le-ar putea apăra drepturile, comparativ cu 70% înainte de începerea campaniei. Guvernul României a adoptat, miercuri, o Ordonanţă de Urgenţă prin care a fost transpusă în legislaţia naţională Directiva privind drepturile consumatorilor. Noua legislaţie, care se adresează în special comerţului online, elimină tarifele şi costurile ascunse pe internet, oferă o mai mare transparenţă a preţurilor şi interzice opţiunile predefinite pe site-uri.



12