Consumatorul de electricitate poate schimba furnizorul chiar dacă are datorii?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Consumatorul de electricitate poate schimba furnizorul chiar dacă are datorii?

Justiție 16 Octombrie 2009 / 00:00 370 accesări

Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) vrea să elimine, din procedura de schimbare a furnizorului de electricitate, condiţia impusă consumatorilor privind lipsa datoriilor, iar companiile de profil se opun acestei modificări. \"Se va elabora o nouă formă a procedurii de schimbare a furnizorului, pe baza discuţiilor. (...) A rezultat încă o dată că subiectul necondiţionării schimbării furnizorului de energie electrică de plata facturilor este un subiect care suscită multe discutii, fiind dificil, aproape imposibil, de amiabilizat punctele de vedere diametral opuse ale furnizorilor şi consumatorilor. Deşi toate părţile susţin că legea nu trebuie să protejeze consumatorii rău-platnici, discuţiile s-au purtat pe marginea ideii dacă această prevedere trebuie sau nu să fie inclusă în procedură\", potrivit unui anunţ al ANRE. Companiile de furnizare a energiei, printre care E.ON, Petprod, CEZ, Petrom, Electrica Transilvania Sud, Electrica SA şi Electrica Muntenia Nord, susţin că orice consumator care vrea să îşi schimbe furnizorul trebuie să îşi plătească datoriile, în timp ce ANRE arată că astfel de situaţii trebuie soluţionate de \"instituţii competente\". \"Să se păstreze în Procedură condiţionarea de plată a facturilor\", susţin furnizorii de energie. De asemenea, prin posibilitatea ca un consumator cu datorii să poată să schimbe furnizorul, este încurajată neplata, iar recuperarea datoriilor prin acţionarea consumatorului în instanţa de judecată poate dura ani şi este foarte costisitoare, potrivit furnizorilor de energie. Poziţia ANRE este că orice consumator poate denunţa unilateral un contract, în orice moment, cu notificare prealabilă de 30 zile, iar furnizorii au dreptul să aplice tratament diferenţiat rău-platnicilor, precum refuzul de a furniza energie, perceperea de garanţii sau deconectarea pentru neplată. Ca o soluţie pentru reducerea riscului financiar al furnizorilor, ANRE a propus crearea unei baze de date a clienţilor rău-platinici, la care să aibă acces toate companiile de furnizare a energiei. Pe de altă parte, ANRE propune ca orice consumator casnic de energie să încheie un contract tripartit de furnizare a electricităţii, atît cu distribuitorul, cît şi cu furnizorul. Consumatorii de electricitate au dreptul să îşi schimbe furnizorul de energie din 2007.

Taguri articol


12